Alkatrészekre írt ki tendert a BKV, nem a metrókocsik felújítására


A sajtóban ma megjelentekkel ellentétben a BKV nem a metrókocsik felújítására, hanem azok egyes alkatrészeinek felújítására írt ki közbeszerzési eljárást. A megtendereztetett munkákra korábban is írtunk ki közbeszerzést, és amíg az orosz metrókocsik közlekednek, a jövőben is fogunk.
 

A BKV nem metrókocsik felújítására, hanem a metrókocsik egyes alkatrészeinek felújítására írt ki közbeszerzési eljárást. Bár a "név nélkül nyilatkozó BKV-s forrás" rávilágított, társaságunk is hangsúlyozni szeretné, hogy a tender nincs összefüggésben az orosz metrószerelvények nagyfelújításával, ebből következően az Alstom Metropolis szerelvények szállításának csúszásával sem. A jelenleg is és a jövőben is közlekedő kocsik egyes villamoskészülékeinek adott futásteljesítmény utáni tervszerű javítására, egyes új pótalkatrészek szállítására vagy ezen készülékek rendkívüli meghibásodás miatti javítására ciklikusan, folyamatosan szükség van, ezért korábban is több alkalommal írtunk ki tendert. A szerződéses háttér megújításához szükséges az új kiírás.
 
Az alkatrész-felújítási, -javítási munkákat, -cseréket a tender leendő nyertese a saját telephelyén végzi majd el. Ebből a szempontból irreleváns, hogy a BKV-nak van-e elég szakembere vagy vágánya az elvégzendő munkákhoz.
 
Az alkatrész-felújítás elsősorban a 3-as metróvonalon közlekedő járműveket érinti, de - különösen a pótalkatrészek tekintetében - a 2-es vonalon futó kocsikat is. A tender eredményhirdetését követő szerződéskötésre optimális esetben májusban kerülhet sor.