-
Magunkról
- Általános információk
- Cégfelépítés
- Cégfilozófia
- Integritás
- Integrált irányítási rendszer
- Virtuális Erőmű Program
- Járműveink
- Társadalmi felelősségvállalás
-
Közérdekű adatok
- I. Szervezeti, személyzeti adatok
- II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
- III. Gazdálkodási adatok
- Különös Közzétételi Lista
- Közzétételi szabályzat 2017
- Közbeszerzés
- EGYEDI KÖZZÉTÉTELI LISTA
- Archívum
- Közszolgáltatási szerződés
- Éves beszámolók
- Adatigénylések
- Beszerzési Bizottság
- Üzleti titok szabályzat
- A Társaság 2022. évi Fenntarthatósági Jelentése
- Villamos infrastruktúra tervezési irányelvek és fenntartási adatok
- A Fővárosi Önkormányzat közzétételi főoldala
- Közadattár
- EU Projektek
- Sajtószoba
- Médiasarok
- Elérhetőségek
- Hasznos linkek
- Éves jelentések
- Történelmünk
- Közérdekű adatok
- Beszerzések
- Turisztika
- Értékesítés
- Bérbeadás
- Karrier
- Webshop
- Árverés
Sebességmérő
A GANZ csuklós villamosok utolsó szériájába került először gyárilag beépítésre sebességmérő műszer, és ezzel együtt menetíró berendezés. A pultokba Deuta gyártmányú műszerek kerültek, melyekkel a "90-es évek második feléig közlekedtek a kocsik. Ekkor került beépítésre a ma is használatos vezetői pult, és digitális óra.
Az eredeti Deuta műszer analóg kialakítású, lényegében egy feszültség mérő műszer, mely a motor tengelyére szerelt jeladó által előállított sebesség információt jeleníti meg. A jármű sebessége nem csak a motor fordulatszámától, hanem a hajtott kerék átmérőjétől is függ. A kerék mérete a kopások és esztergálások miatt változik. Az ebből adódó hiba kompenzálására egy előtét tag volt az áramkörben, melyen az aktuális átmérőt be lehetett állítani.
Magyar
English