-
Magunkról
- Általános információk
- Cégfelépítés
- Cégfilozófia
- Integritás
- Integrált irányítási rendszer
- Virtuális Erőmű Program
- Járműveink
- Társadalmi felelősségvállalás
-
Közérdekű adatok
- I. Szervezeti, személyzeti adatok
- II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
- III. Gazdálkodási adatok
- Különös Közzétételi Lista
- Közzétételi szabályzat 2017
- Közbeszerzés
- EGYEDI KÖZZÉTÉTELI LISTA
- Archívum
- Közszolgáltatási szerződés
- Éves beszámolók
- Adatigénylések
- Beszerzési Bizottság
- Üzleti titok szabályzat
- A Társaság 2022. évi Fenntarthatósági Jelentése
- Villamos infrastruktúra tervezési irányelvek és fenntartási adatok
- A Fővárosi Önkormányzat közzétételi főoldala
- Közadattár
- EU Projektek
- Sajtószoba
- Médiasarok
- Elérhetőségek
- Hasznos linkek
- Éves jelentések
- Történelmünk
- Közérdekű adatok
- Beszerzések
- Turisztika
- Értékesítés
- Bérbeadás
- Karrier
- Webshop
- Árverés
Meghajtó fogaskerék pár

A két tengelyes villamos motorkocsik meghajtásáról marokcsapágyas vontatómotorok gondoskodnak. (Ezt a megoldást a vasúton a mai napig is alklmazzák, forgóvázas mozdonyok esetében is.) A vontatómotor a kerékpár tengelyén van csapágyazva, körbefordulás ellen a motor rugózott nyomatéktámmal van kikötve az alvázhoz. Így a motor és kerékpár tengelytávolsága állandó. A motor és a kerékpár tengelye közötti kapcsolatot a meghajtó fogaskerékpár biztosítja. A kis fogaskerék a motor tengelyén van, míg az osztott nagy fogaskerék a kerékpár tengelyére van felszerelve. A fogaskerekek zsír kenéssel, lemez védőburkolat alatt működnek.
A kiállított fogaskerék pár a TR5,6/14 típusú vontatómotorhoz való. A különböző vontatómotorokhoz a különböző tengelytávolság és eltérő áttétel miatt különböző fogaskerék párok tartoztak.
| Műszaki adatok |
||
| Kis fogaskerék | Nagy fogaskerék | |
| Fogszám | 17 | 78 |
| Külső átmérő | 144,2 mm | 573 mm |
| Modul | 7,25 | |
| Áttétel | 1:4,58 | |
| Fogazat | Egyenes fogú, kompenzált | |
Magyar
English