január 10.
|
105 éve, 1907-ben adták át az Óbudai kocsiszínt
|
| április 10. |
125 éve, 1887-ben nyílt meg a Budapest – Pestszentlőrinci HÉV
|
július 1.
|
180 éve, 1832-ben indult el az első omnibusz Budapest (Pest-Buda) utcáin
|
| július 14. |
20 éve, 1992-ben nyílt meg a BKV szentendrei Városi Tömegközlekedési
Múzeuma
|
| augusztus 6. |
60 éve, 1952-ben készült el az első hazai gyártású Ikarus 60T típusú trolibusz
|
augusztus 7.
|
125 éve, 1887-ben helyezték üzembe a Budapest-Közvágóhíd - Soroksár
közötti gőzüzemű helyi érdekű vasutat
|
| augusztus 24. |
170 éve, 1842-ben tartották a Pestet és Budát összekötő első állandó kőhíd, a Lánchíd alapkőletételét
|
szeptember 12.
|
75 éve, 1937-ben adták át a Horthy Miklós hidat (mai Petőfi híd), ezzel egyidőben megindult a villamosközlekedés a Boráros tér és a Villányi út között
|
| október 28. |
135 éve, 1877-ben nyitották meg a világ (akkoriban) ötödik legnagyobb
pályaudvarát, a Nyugati pályaudvart
|
| november 5. |
120 éve, 1892-ben helyezték üzembe a ráckevei HÉV Dunaharaszti – Ráckeve közötti utolsó szakaszát
|
november 28.
|
125 éve, 1887-ben nyitották meg a Nagykörúton Budapest első (még kísérleti)
közúti villamospályáját, ezzel a Nyugati pályaudvar és a Király utca közötti 1 km-es vonalon megindult a fővárosi villamosközlekedés
|
| december 22. |
40 éve, 1972-ben adták át a 2-es metró Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar
közötti második, egyben utolsó szakaszát
|
| december 27. |
90 éve, 1922-ben alakította meg a főváros a Budapest Székesfővárosi
Közlekedési Részvénytársaságot, az első egységes budapesti közlekedési
vállalatot |