IK 630

| Jármű típusa | IK630 |
| Gyártási hely, év | Ikarus, Bp., 1971 |
| Helyreállítás, felújítás időpontja | |
| Teljes hossz (mm) | 9348 mm |
| Szélesség | 2500 mm |
| Magasság | 2980 mm |
| Saját tömeg | 8250 kg |
| Megengedett legnagyobb tömege | 13800 kg |
| Tengelytáv (mm) | 5000 mm |
| Max sebesség (km/h) | 58-78 km/h |
| Engedélyezett sebesség (km/h) | - |
| Teljesítmény (LE) | 106 kW |
| Motor | Csepel D-613.10 hathengeres |
| Szállítható utasok száma | 38 fő |
| Jellegzetessége, rövid története | Az Ikarus 60-as autóbuszok továbbfejlesztett változataként gyártották 1958 és 1972 között. A városi forgalom részére az Ikarus 620-as típusú, míg a távolsági közlekedés céljára az Ikarus 630-as típusú alvázas járműveket gyártották. A fő szempont a megnövekedett utasforgalommal járó igény kielégítése volt. A prototípus (mint sok más típus esetében) Finta László tervei alapján készült Ikarus 60B típusjelzéssel. Az első Ikarus 630-as 1958 márciusában készült el. Az Ikarus 630-as alvázára, a típuscsalád elemeiből a FAÜ 1962 májusában egy, 1963 két további városnéző autóbuszt állított üzembe a fővárosi turisztikai igényeinek kielégítésére, amely járművek 1975-ig üzemeltek az akkori BKV flottájában. |
Magyar
English