BKV.hu

Változik a 3-as villamos felújítás miatti pótlási rendje

2014-06-03 10:29:37
Ütemterv szerint folytatódik a 3-as villamos felújítása, a kivitelező június 4-én (szerdán) megkezdi a rekonstrukciós és kapacitásbővítési munkákat Kőbánya alsó vasútállomás (Mázsa tér) és az Ecseri út M közötti vonalszakaszon. Várhatóan július első feléig a 3-as villamos továbbra is megosztva közlekedik, a pótlási rend azonban változik: a villamosjárat továbbra is a Mexikói út M és az Örs vezér tere-Zugló M+H között jár a zuglói szakaszon, a dél-pesti oldalon azonban rövidebb útvonalon, csak a Gubacsi út és az Ecseri út M között viszi az utasokat. A 62-es villamos továbbra is Rákospalota, MÁV-telep és az Örs vezér tere–Zugló M+H között jár. Az Örs vezér tere-Zugló M+H és Ecseri út M között a 3-62 számjelzésű pótlóbusszal lehet utazni. A 3-as villamos közel 11 milliárd forint értékű, 94 százalékban európai uniós forrásból finanszírozott, a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezője, a Budapesti Közlekedési Központ által megvalósított felújítása az egyik legfontosabb kötöttpályás közlekedési infrastruktúra-fejlesztési beruházás a fővárosban, az 1-es felújítása és a budai villamoshálózat fejlesztése mellett.
 
Ütemterv szerint zajlik a 3-as villamos vonalának felújítása

 

 
Ütemterv szerint folytatódik a 3-as villamos felújítása. A 2014. június 4-én (szerdán) kezdődő ütem során elkezdődnek az építési munkák Kőbánya alsó vasútállomás (Mázsa tér) és az Ecseri út M között, ahol megújul a villamospálya és bővül a kapacitása is, továbbá átépülnek az útkereszteződések és a fontosabb, keresztező közművek. A várhatóan július első feléig tartó ütem során a megállóhelyeket akadálymentessé tesszük, cseréljük a felsővezeték-tartó oszlopokat és magukat a vezetékeket is. Szabályozzuk a villamosvágányokat, és a pálya részleges átépítésével a Bihari utcánál teljes hosszában kétvágányú villamospálya épül, így megszűnik Budapest utolsó, mindkét irányban használt, de csak egyvágányú villamosszakasza és az általa jelentett szűk keresztmetszet. A villamosok sűrűbben járhatnak és megszűnik a szembe jövő villamosra való várakozással töltött holtidő is.
 
A vonal Örs vezér tere (Gyakorló köz) és Mázsa tér közötti szakaszát az eredeti tervek szerint júliusban helyeztük volna ideiglenesen forgalomba, azonban a Liget téri gyalogos aluljáró feletti síncsere során az aluljáró érintő szigetelését a tervezéskor még nem látható műszaki állagromlás miatt, szakhatósági előírásra ki kell cserélni. Ezen, váratlan munkafázis miatt a kőbányai szakasz forgalomba helyezési határideje augusztus 31-ére módosult.
 
 
A 3-as villamos közlekedése
 
2014. június 4-étől (szerdától) várhatóan július első feléig két szakaszra osztva,
  • a Mexikói út M és az Örs vezér tere-Zugló M+H, valamint
  •  Gubacsi út - Ecseri út M között közlekedik.
 
Az Örs vezér tere-Zugló M+H és az Ecseri út M között a 3-62 számjelzésű pótlóbusz viszi az utasokat.
 
 
A 3-62 pótlóbusz közlekedése
 
2014. június 4-étől várhatóan július első feléig a a 3-62 számjelzésű pótlóbusz az Örs vezér tere-Zugló M+H és az Ecseri út között viszi az utasokat a Örs vezér tere-Fehér út-Élessarok-Kőrösi Csoma Sándor út-Liget tér-Kőbányai út-Monori utca-Jegenye utca-Bihari utca-Ceglédi út-Üllői út-Dési Huber utca-Üllői út szervizút-Ecseri út-Üllői út szervizút-Ecseri út-Ceglédi út-Bihari utca-Mázsa tér-Liget tér-Kőrösi Csoma Sándor út-Élessarok-Fehér út-Örs vezér tere útvonalon. A pótlóbuszról le-, illetve arra felszállni
  • az Ecseri út M felé az alábbi megállókban lehet:
    • Örs vezér tere–Zugló M+H végállomás: a 32-es busz megállóhelye után 60 méterrel,
    • Örs vezér tere M+H: a 32-es, a 174-es, a 176E és a 276E busz megállóhelye,
    • Finommechanikai Zrt.: a 85-ös, a 161-es és a 161A busz megállóhelye,
    • Terebesi utca: a 85-ös, a 161-es és a 161A busz megállóhelye,
    • Élessarok: a 28-37-es pótlóbusz, valamint a 85-ös, a 162-es, a 162A és a 262-es busz megállóhelye,
    • Ónodi utca: a 28-37-es pótlóbusz, valamint a 162-es, a 162A, a 185-ös és a 262-es busz megállóhelye,
    • Szent László tér: a 28-37-es pótlóbusz, valamint a 162-es, a 162A és a 262-es busz megállóhelye,
    • Liget tér: a 28-37-es pótlóbusz, a 9-es busz, a 162-es, a 162A és a 262-es busz megállóhelye,
    • Kőbánya alsó vasútállomás (Mázsa tér): a 28-37-es pótlóbusz és a 9-es busz megállóhelye,
    • Mázsa utca: a 28-37-es pótlóbusz megállóhelye,
    • Szállás utca: a Szállás utca kereszteződése után,
    • Fertő utca: a Fertő utca kereszteződése előtt,
    • Balkán utca: a Balkán utca kereszteződése előtt,
    • Ecseri út M: a 914-es, a 914A, a 950-es busz megállóhelye,
    • Ecseri út M végállomás: az Üllői út szervizúton a Ecseri út torkolata előtt.
  • az Örs vezér tere–Zugló M+H felé az alábbi megállókban lehet:
    • Ecseri út M végállomás: az Üllői út szervizúton a Ecseri út torkolata előtt,
    • Balkán utca: a Bihari utca 5C szám (a Balkán utca kereszteződése) előtt,
    • Fertő utca: a Bihari utca 21 szám előtt (a Fertő utca kereszteződése után),
    • Szállás utca: a 3-as villamos megállójánál, a Gubacsi út irányú peronnál,
    • Kőbánya alsó vasútállomás (Mázsa tér): a Mázsa téren a 3-as villamos megállójánál, a Gubacsi út irányú peronnál,
    • Liget tér: a 28-37-es pótlóbusz és a 9-es busz megállóhelye,
    • Szent László tér: a 28-37-es pótlóbusz és a 909-es busz megállóhelye,
    • Harmat utca: a 9-es busz, a 162-es, a 162A és a 262-es busz megállóhelye,
    • Élessarok: a 28-37-es pótlóbusz, valamint a 85-ös, a 161-es, a 161A, a 162-es, a 162A, a 168E és a 262-es busz megállóhelye,
    • Terebesi utca: a 85-ös, a 161-es és a 161A busz megállóhelye,
    • Finommechanikai Zrt.: a 85-ös, a 161-es és a 161A busz megállóhelye,
    • Örs vezér tere M+H: az Árkád mellett,
    • Örs vezér tere M+H–Zugló M+H végállomás: a 32-es busz megállóhelye.
 
 
Díjszabási tudnivalók
 
A pótlás miatti kényszerű átszállás nem minősül útmegszakításnak. Az átszállásnál az egyszeri utazásra szolgáló jegyek – a vonal- és gyűjtőjegyek, valamint egyszeres átszállójegy – használata esetén nem kell újat kezelni, hanem a már kezelt jegyet kell ismét kezelni átszállás után a jegy számkocka nélküli végén (a gyűjtőjegyeket ehhez természetesen ki kell tépni a tömbből). Mivel a 3-as villamost a vonal mindkét végén pótoljuk, ezért kétszeri átszállás, azaz harmadik felszállás is szükségessé válhat. Ilyen esetekben a már kétszer kezelt vonal- és gyűjtőjegyek újabb kezelésére nincs mód, így további jegykezelés nem szükséges. Az átszállójegyet a kényszerű átszállás miatt nem kell ismét kezelni, mivel az mindkét végén számkockával rendelkezik.
 
 
Az 1-es és 3-as villamosvonal fejlesztését az Európai Unió támogatja
 
A kivitelezés a Főváros kiemelt projektje, az „1-es és 3-as villamos vonalak továbbfejlesztése I. üteme, a budapesti körgyűrűs, kötöttpályás hálózat fejlesztésének részeként” elnevezésű projekthez tartozik, melynek kedvezményezettje a Budapesti Közlekedési Központ. A fejlesztést az Európai Unió Kohéziós Alapja az Új Széchenyi Terv keretében támogatja: a projekt 93,92 százalékos európai uniós támogatás felhasználásával valósul meg. A 3-as villamosvonal Mexikói út és a Gubacsi út közötti szakaszának helyreállítására és korszerűsítésére kötött kivitelezési szerződés értéke nettó 10.980.124.928 forint.
 
Budapest, 2014. június 2.
Budapesti Közlekedési Központ