BKV.hu

Újabb BKV kampány a bliccelőkkel szemben

Fizető utasok: "Ne lógj rajtunk!"

2007-ben a BKV Zrt. számos módon igyekezett a bliccelést visszaszorítani. Ennek érdekében szigorodott a metrónál a bemeneti és kimeneti jegyellenőrzés, illetve a felszíni járatainkon is lényegesen megemeltük ez ellenőrök számát. Kampány indult a pótdíjtartozások 20%-ának elengedésére, hogy utoljára, kedvezményes lehetőséget biztosítsunk a bliccelőknek tartozásaik rendezésére, hiszen jövő év elejétől a közbeszerzési eljárás lefolytatása után jogi úton, követeléskezelő cégek bevonásával lépünk fel azokkal szemben, akik ezt a lehetőséget sem használták ki, és továbbra is tartoznak társaságunknak.

A bliccelés motívumaira vonatkozó kutatásaink (két kutatást végeztünk a 14 -18 éves korosztályban) azt mutatták, hogy nem tudatosul az utasainkban, hogy a bliccelők olyan károkat okoznak, amelyek árát utasainknak kell megfizetni.

Ezúttal egy könnyedebb, de talán az eddigieknél is figyelemfelkeltőbb kampányba kezdtünk. "Ne lógj rajtunk" c. akciónkkal arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy az utasok a hátukon cipelik a bliccelőket, terheik miattuk nőnek. Fontosnak tartjuk tudatosítani mindenkiben, hogy aki nem fizet egy szolgáltatásért - és a BKV járatain való utazás is ilyen - az közvetve azokat az embereket károsítja meg, akik számára természetes, hogy a szolgáltatások nem ingyenesek.

A kampányt, amely sajtóhirdetésekből és BTL elemekből áll, a Well Reklámügynökség tervezte. A BTL ezúttal egy szokatlan, élő reklám elem. A sajtóban megjelent hirdetések kelnek életre és két héten át megjelennek járműveinken (elsősorban a legforgalmasabb szakaszokon, például a 4-6-os villamoson és a metróvonalakon).