BKV.hu

Tovább folynak a tárgyalások a Bamco Konzorciummal

Átmenetileg leállt mától a kivitelező, még kárenyhítési kötelezettségének sem tett eleget

Átmenetileg leállt ma reggeltől szerződésében vállalt munkáival a BAMCO konzorcium. Még kárenyhítési kötelezettségének sem tett eleget, azaz úgy függesztette fel a munkálatokat, hogy azzal más kivitelezők előrehaladását is akadályozza. Az alagútépítés már hetek óta szünetel, hiszen a konzorcium nem kért időben engedélyt a Gellért téri átkötő alagút kivitelezéséhez. Ezeken kívül az Etele téri pajzsindító akna és néhány szellőző alagút építésében érdekelt a cég. A tárgyalások tovább folynak, a DBR szerint túlreagálja a BAMCO a jelenlegi helyzetet, ami egyébként nemzetközi viszonylatban nem az első ilyen megnyilvánulása. Az építtető vizsgálja a jogi lehetőségeket, indokolatlan követeléseket a leállás hatására sem fog teljesíteni.

Mint ismeretes, a kivitelező az elmúlt másfél évben hozzávetőleg 150 többletköltség-követelést nyújtott be, közel 37 milliárd forintra becsült értékben (az összes többi, közel 20 kivitelező együttesen is csak ennek töredékét). A beruházó megvizsgálta ezeket a követeléseket, melyekből mintegy 25 bizonyult valós és jogos igénynek hozzávetőleg 1,6 milliárd forint értékben, ennek a kifizetése folyamatban van (a többi vagy feldolgozás alatt áll, vagy teljesen irreális igényt fogalmaz meg). A konzorcium szerződése egyébként az összes munkát beleértve összesen 44 milliárdról szól. A metróépítő a folyamatos fenyegetőzések, illetve az átmeneti leállás hatására is csak jogos és indokolt követeléseket tud teljesíteni.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság továbbra is sajnálja, hogy a BAMCO konzorcium az önkényes leállást választotta, hiszen lett volna még jogi lehetősége arra, hogy békés úton, választott bíróság előtt rendezze a vitás kérdéseket. A tárgyalások folytatódnak, a Fővám téri peronalagútnál kialakult késedelem miatt a mostani leállás egyelőre nincs hatással a projekt véghatáridejére, de az építtető szeretné mielőbb tisztázni a kialakult helyzetet. A DBR álláspontja szerint a túlreagált lépésért, az ebből következő esetleges szerződésszegésért és az okozott károkért a teljes anyagi és jogi felelősséget a konzorciumnak kell vállalnia. A tárgyalásokat követően azok eredményéről tájékoztatni fogjuk a nyilvánosságot.

Valamennyi további helyszínen - ideértve az összes állomást, az Etele téri pajzsindító aknán kívül az ottani állomást, sőt a Gellért téri állomás nem BAMCO által épített elemeit is - az ütemtervnek megfelelőn halad a munka, a metróépítésnek csak egy kis részén szünetel jelenleg a munkavégzés.


DBR Metró Projekt Igazgatóság