BKV.hu

Szolgáltatásbővítés Dél-Budán

2005. február 1-jétől a Savoya Parkig jár a 18-as villamos

2005. február 1-jétől a 18-as villamos hosszabb útvonalon Albertfalva kitérőtől már tovább, a Savoya Parkig közlekedik. A járat

változatlan üzemidőben, de hosszabb közlekedésével közvetlen eljutást biztosít a Leányka felüljáró térségében található bevásárlóközponthoz.

Ugyancsak február 1-jétől a kényelmesebb utazás érdekében a 118-as villamos munkanapokon nemcsak a reggeli, hanem a délutáni csúcsidőben is igénybe vehető, Budagyöngye és Albertfalva kitérő között. A járat a szokásos munkanapi, reggeli időpontokon kívül délutánonként Budagyöngyétől 14.15 órától 18.30 óráig, míg Albertfalva kitérőtől 13.45 órától 18.00 óráig közlekedik.

A villamospálya meghosszabbítása

2002 őszén a BKV Zrt. és a GRC Hungária Kft. (mint Beruházó) tárgyalást kezdtek az épülő kereskedelmi központot Kelenföld felől villamossal történő megközelíthetőségéről.
2003. július 1-jén megállapodást írt alá a két fél a 18-as villamos-vonal meghosszabbításáról. A Beruházó vállalta az új villamospálya és az ahhoz tartozó teljes infrastruktúra (végállomás, alagúti műtárgy, áramellátás stb.) kiépítését Budafok kocsiszíntől a kereskedelmi központig. A megnövekvő forgalom igényeihez igazodva mind a 18-as villamos korábbi végállomása - Albertfalva kitérő - megújul, mind az új szárnyvonal kiágazása közötti pályaszakasz.
2003 végére a hatósági engedélyeket a beruházás megkapta, így megkezdődhetett a munka.
A meglévő pályaszakasz felújítási munkái 2003-ban - a környéken folyó egyéb beruházásokhoz időzítve - készültek el.

Ezután kezdődött a 600 méter hosszú kétvágányú új villamos-pálya építése, alagúton átvezetve a közút alatt. A 47-es villamos pályájából elektromos váltóval és kapcsolódó biztosítóberendezéssel ágazik ki az új pályaszakasz. A végállomás kettős vágánykapcsolattal és korszerű vizuális utastájékoztató-indító rendszerrel rendelkezik. A keresztező közúti és gyalogos átvezetéseket jelzőlámpák biztosítják. A beruházás része a járművezetőknek készült tartózkodó épület, amely ebben a kategóriában jelenlegi a legmodernebbnek számít társaságunknál. A megnövekedett teljesítmény-igény biztonságos kiszolgálása érdekében - szintén a beruházás részeként - a Budafok gépház és áramátalakító fejlesztése is megtörtént,
A végállomás alkalmas három kocsiból álló villamos-szerelvény fogadására, így üzemzavar esetén a 41-es, és a 47-es is járat is igénybe tudja venni.

A villamos-pálya és a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésének készre jelentése 2005. január 22-én megtörtént, a villamos próbajárat 2005. január 25-én sikeres volt, így az elkészült létesítmények a forgalom lebonyolítására alkalmasak.

A 18-as villamos a mai naptól menetrend szerint közlekedik a meghosszabbított vonalon.

Budapesti Közlekedési Részvénytársaság