
Szolgáltatásbővítés Dél-Budán
2005. február 1-jétől a 18-as villamos hosszabb útvonalon Albertfalva kitérőtől már tovább, a Savoya Parkig közlekedik. A járat
változatlan üzemidőben, de hosszabb közlekedésével közvetlen eljutást biztosít a Leányka felüljáró térségében található bevásárlóközponthoz.
Ugyancsak február 1-jétől a kényelmesebb utazás érdekében a 118-as villamos munkanapokon nemcsak a reggeli, hanem a délutáni csúcsidőben is igénybe vehető, Budagyöngye és Albertfalva kitérő között. A járat a szokásos munkanapi, reggeli időpontokon kívül délutánonként Budagyöngyétől 14.15 órától 18.30 óráig, míg Albertfalva kitérőtől 13.45 órától 18.00 óráig közlekedik.
A villamospálya meghosszabbítása
2002 őszén
a BKV Zrt. és a GRC Hungária Kft. (mint Beruházó) tárgyalást kezdtek az
épülő kereskedelmi központot Kelenföld felől villamossal történő
megközelíthetőségéről.
2003. július 1-jén megállapodást írt alá a két fél a 18-as
villamos-vonal meghosszabbításáról. A Beruházó vállalta az új
villamospálya és az ahhoz tartozó teljes infrastruktúra (végállomás,
alagúti műtárgy, áramellátás stb.) kiépítését Budafok kocsiszíntől a
kereskedelmi központig. A megnövekvő forgalom igényeihez igazodva mind
a 18-as villamos korábbi végállomása - Albertfalva kitérő - megújul,
mind az új szárnyvonal kiágazása közötti pályaszakasz.
2003 végére a hatósági engedélyeket a beruházás megkapta, így megkezdődhetett a munka.
A meglévő pályaszakasz felújítási munkái 2003-ban - a környéken folyó egyéb beruházásokhoz időzítve - készültek el.
Ezután kezdődött a
600 méter hosszú kétvágányú új villamos-pálya építése, alagúton
átvezetve a közút alatt. A 47-es villamos pályájából elektromos
váltóval és kapcsolódó biztosítóberendezéssel ágazik ki az új
pályaszakasz. A végállomás kettős vágánykapcsolattal és korszerű
vizuális utastájékoztató-indító rendszerrel rendelkezik. A keresztező
közúti és gyalogos átvezetéseket jelzőlámpák biztosítják. A beruházás
része a járművezetőknek készült tartózkodó épület, amely ebben a
kategóriában jelenlegi a legmodernebbnek számít társaságunknál. A
megnövekedett teljesítmény-igény biztonságos kiszolgálása érdekében -
szintén a beruházás részeként - a Budafok gépház és áramátalakító
fejlesztése is megtörtént,
A végállomás alkalmas három kocsiból álló villamos-szerelvény
fogadására, így üzemzavar esetén a 41-es, és a 47-es is járat is
igénybe tudja venni.
A villamos-pálya és a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésének készre jelentése 2005. január 22-én megtörtént, a villamos próbajárat 2005. január 25-én sikeres volt, így az elkészült létesítmények a forgalom lebonyolítására alkalmasak.
A 18-as villamos a mai naptól menetrend szerint közlekedik a meghosszabbított vonalon.
Budapesti Közlekedési Részvénytársaság