BKV.hu

Reagálás a Blikkben megjelent Nincs szükség szakszervezetis BKV-sra című cikkel kapcsolatban

2011-07-18 16:06:04

Tisztelt Vajta Zoltán!
A tegnapi Blikkben megjelent "Nincs szükség szakszervezetis BKV-sra" című cikkével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy megtesszük a szükséges jogi lépéseket. Ön ugyanis immár nem először olyan hivatalos, BKV-tól származó írásos információt mellőz, ami teljesen más megvilágításba helyezné az összeállítást. Egyúttal kérjük az alábbi reagálás megjelentetését:
Kezdjük a címmel: "Nincs szükség szakszervezetis BKV-sra". Amennyiben hivatalos, írásos tájékoztatásunkat pontosan leközölte volna, a kifogásolt cikk címe nem állná meg a helyét. Sokéves szakmai együttműködésünk alapján elvárjuk, hogy a korrekt és objektív tájékoztatás érdekében pontosan közölje álláspontunkat. Ön ugyanis - bizonyára véletlenül - "kifelejtette" a cikkből a kapott válasz alábbi kulcsmondatát: "Tájékoztatjuk továbbá, hogy jelenleg nincs villamos járművezetői hirdetés." Innentől kezdve pedig egyáltalán nem lényeges, hogy ki szakszervezeti tag, ki nem, ki tagja valamilyen karitatív szervezetnek, ki nem. Sőt, még az sem lényeges szempont, hogy férfi-e, vagy nő. Ha figyelembe vette volna tájékoztatásunkat, úgy a cikk természetesen kevésbé lett volna hatásvadász.
Legutóbbi villamos járművezetői álláshirdetésünkre 2011. május 15-ig lehetett jelentkezni. Tehát a BKV Zrt. - mint ahogyan azt más vállalatok is teszik - álláshelyekre keres szakképzett munkaerőt. Amennyiben épp minden állás be van töltve, nincs mód új alkalmazott felvételére. Ettől eltérni még az Ön által gyakran hangoztatott "szakszervezetis múlt" ellenére sem tudunk, hiszen Társaságunk nem szociális alapon látja el a feladatát.

Arról is tájékoztatjuk - vélhetően szintén nem újdonságként -, hogy amíg egy korábbi dolgozó, vagy egy panaszos úgy mondhat el Önnek bármit, hogy annak jogszerűsége és igazságtartalma nincs előzetesen alátámasztva, addig Társaságunkat továbbra is kötik az adatvédelmi előírások. Ezért miközben Ön rosszhiszeműen egy dolgozó sajátságos, semmivel sem alátámasztott történetét abszolút igazságként mutatja be, a többéves együttműködés alapján elvárnánk, hogy Társaságunk álláspontját is pontosan közölje le, figyelembe véve és tiszteletben tartva a ránk vonatkozó jogszabályi előírásokat.

Azt pedig külön felháborítónak tartjuk, hogy úgy "kérdezi meg" a lap ügyvédjét, hogy csak a korábbi "szakszervezetis" verzióját közli, figyelmen kívül hagyva Társaságunk álláspontját. A munkavállaló maga is megteheti, hogy jogi útra tereli a vele történteket, amennyiben úgy gondolja, hogy állításai megállják a helyüket.

Végezetül emlékeztetjük, hogy a BKV Zrt. közel 12 ezer munkavállalót foglalkoztat. Ön fordítva ül a lovon, hiszen gyakorlatilag "számon kéri", hogy egy állásinterjú során milyen okból utasítjuk el a jelentkezőket, ezzel is alapot adva a rosszhiszemű tájékoztatásnak. Érthető okból bizonyára Ön is belátja, hogy ez a jogszabályi előírások alapján nem várható el sem Társaságunktól, sem más cégtől.
Tájékoztatjuk, hogy sajtóreagálásunkat az Ön Főszerkesztőjének is küldjük. Továbbá ismételten kérjük, hogy a további korrekt együttműködés érdekében a múlt héten küldött - lenti - július 14-i helyreigazítási kérelmünket is szíveskedjék megjelentetni, ami eddig nem történt meg:

"Tisztelt Vajta Zoltán!

A mai Blikkben megjelent "Forró katlan az autóbusz" című, szakmailag pontatlan írására reagálva az alábbi tájékoztatást kérjük megjelentetni:

"Társaságunk a cikk megjelenése előtt megadta a szükséges tájékoztatást, amit Ön olyan módon tett közzé, hogy alkalmas az olvasók félrevezetésére.
Kész tényként közli például, hogy "reggeltől késő estig" működnek a légkondicionálók, mellőzve azt, hogy ehhez - további feltételként - legalább 24 C fokos hőmérséklet szükséges, ami a kora reggeli órákban nem mindig adott körülmény. Ön szerint "hivatalosan" reggel 8 órakor kell bekapcsolni a klímát, ami ugyanakkor szintén pontatlan és félrevezető, mivel a mai nap például már reggel 7 órakor megtörtént mindez a külső hőmérséklet miatt.

A cikkben folytatja rosszhiszemű feltételezését, miszerint a "BKV vezetése valószínűleg mit sem tud erről", mellőzve azt a tényt, hogy Ön és a Blikk több éve tesz fel kérdéseket Társaságunk számára (még a légkondicionálók tekintetében is). Így nem állja meg a helyét, hogy számunkra ismeretlen ez a terület.

A több éves BKV-t érintő munkája során bizonyára Ön előtt is ismert, hogy Társaságunk működése alulfinanszírozott, ezért a karbantartási területre is anyagi lehetőségeink szerint tudunk forrást biztosítani. Karbantartási, javítási szerződésünk van járműklímás céggel, aki folyamatosan javítja az elromló klímájú járművek berendezéseit, és mivel a beépített klímaberendezések javítására felkészült szakcégről van szó, a szükséges alkatrészekkel és szaktudással is rendelkeznek. Szakembereink a forráshiány ellenére azon dolgoznak, hogy járműveink biztonságosak legyenek - és lehetőségeink szerint -, minél kellemesebben teljen az utazás. Nem tartjuk szerencsésnek, hogy más civil szervezet előzetes vélekedéseinek úgy adjon hangot, hogy arról Társaságunkat nem kérdezi meg, ugyanakkor az mégis alkalmas arra, hogy az Ön rosszhiszemű feltételezését alátámassza. Ezért kérjük, a közeljövőben mellőzze a "Biztos vagyok abban..." kezdetű hangulatkeltő kifejezést harmadik személytől az olvasók hiteles tájékoztatása érdekében. A karbantartás szempontjából pedig - ahogy eddig is - kérjük, forduljon hozzánk.

Végezetül megjegyezzük: nyáron ettől függetlenül - az időjárás jellegéből fakadóan - meleg van, ami lehetőség szerint enyhíthető, de sajnos nem minden esetben, ahogy például nem minden autó esetében sem."

Üdvözlettel:
BKV Zrt."

Üdvözlettel:
BKV Zrt.