-
Magunkról
- Általános információk
- Cégfelépítés
- Cégfilozófia
- Integrált irányítási rendszer
- Virtuális Erőmű Program
- Járműveink
- Társadalmi felelősségvállalás
-
Közérdekű adatok
- I. Szervezeti, személyzeti adatok
- II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
- III. Gazdálkodási adatok
- Különös Közzétételi Lista
- Egyedi Közzétételi Lista
- Archívum
- Közszolgáltatási szerződés
- Éves beszámolók
- Közzétételi szabályzat 2017
- Közbeszerzés
- A Társaság 2022. évi Fenntarthatósági Jelentése
- Villamos infrastruktúra tervezési irányelvek és fenntartási adatok
- EU Projektek
- Sajtószoba
- Médiasarok
- Elérhetőségek
- Hasznos linkek
- Éves jelentések
- Történelmünk
- Beszerzések
- Turisztika
- Értékesítés
- Bérbeadás
- Webshop
- Karrier
- Közérdekű
Prága váltós autóbuszok forgalomból kivonása
A BPO-079 rendszámú Ikarus 260-as autóbusz
április 12-én, szerdán szállít utoljára utasokat. Miért különlegesség
ez? Ez, a 80-as évek közepe óta forgalomba lévő autóbusz az utolsó,
amelyben Prága típusú sebességváltó működik. A BKV által használt két
jelentős altípus pontos elnevezése a következő: PRAGA 2M70.03 és
2M70.16 hidromechanikus, automatikus sebességváltó. A 70-es évek
elejétől több ezer hasonló sebességváltó került beszerzésre az egykori
Csehszlovákiából. A váltók lecserélése már a 80-as évek második felében
megkezdődött korszerűbb típusra, azonban az utolsó járművek forgalomból
való kivonását a 150 korszerű, alacsonypadlós Volvo csuklós-autóbusz
beszerzése tette lehetővé.
Az elöregedett, nagyobb költséggel és több munkával üzemben tartható típus forgalomból való kivonása komoly eredmény: hazánkban számos közlekedési vállalatnál üzemeltetik még ezt a típust, a BKV Zrt.-nek azonban sikerült ezt a korszakot lezárni.
Az elöregedett, nagyobb költséggel és több munkával üzemben tartható típus forgalomból való kivonása komoly eredmény: hazánkban számos közlekedési vállalatnál üzemeltetik még ezt a típust, a BKV Zrt.-nek azonban sikerült ezt a korszakot lezárni.