
Összehangolt menetrend, kevesebb átszállás
A konszenzusos Paraméterkönyv-tervezetben a menetrendi rendszer átalakítása során a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság szakemberei törekedtek a járatkövetési idők egységesítésére, így több járat közlekedése könnyebben összehangolhatóvá válik.
Az összehangolt menetrendeknek köszönhetően
csökkenhet a várakozási idő például az átszállásoknál, így az utazással
töltött idő is rövidülhet. A menetrendek könnyebben áttekinthetők, a
járatok közlekedése jobban kiszámítható, összességében az utazás jobban
tervezhetővé válik. Például a metróvonalak Deák Ferenc téri
összehangolásával jelentősen csökkenhet az átszállási idő. A
metróvonalak mentén az állomásokhoz kapcsolódó felszíni hálózat
valamennyi járata menetrendileg csatlakozna az érkező
metrószerelvényhez, például az Újpest-központ, Kispest, Határ út,
Moszkva tér, Örs vezér tere, Mexikói út metróállomásoknál. A HÉV
vonalakhoz hangolva indulnának autóbuszjáratok Csepelen és
Békásmegyeren. A hosszú gerincvonali autóbusz és villamosvonalakhoz
ugyancsak csatlakoznának az érintett, úgynevezett ráhordó járatok.
Például Hűvösvölgyben az érkező 56-os villamoshoz hangolva indulnak az
57-es, a 257-es, a 63-as, a 64-es, 164-es és a 157-es autóbuszok. A
33-as autóbuszhoz a XXII. kerületben csatlakozna Budafokon az 58-as és
250-es és 250A jelzésű autóbusz, a Jókai Mór utcánál a 150-es, a
Budatétényi sorompónál pedig a 13-as és 113-as járat az esti órákban.
Mindezek a példák azt támasztják alá, hogy az új Paraméterkönyvben
vázolt lehetőségek kiszámíthatóbbá és tervezhetőbbé teszik az eljutási
lehetőségeket és könnyítik a menetrend áttekinthetőségét,
megjegyezhetőségét.