Nemes Gábor kampánya a munkahelyek megtartásának ellehetetlenítéséhez vezethet
A BKV vezetése ismételten megerősíti, hogy átmenetileg, a jelenlegi helyzetben az egyetlen lehetséges és megvalósítható megoldás a rendelkezésre állási konstrukció jóváhagyása.
A buszközlekedés fenntartásához autóbuszokra van szükség, azonban az egyébként ideálisnak tűnő opciók, a vásárlás és a lízing beruházási forrást igényelnek, ami egyelőre nem áll a BKV rendelkezésére. Beruházási forrás nélkül átmenetileg az egyetlen lehetséges és megvalósítható megoldás a közösségi közlekedés zökkenőmentes biztosítására és a járművezetők munkahelyének megőrzésére a rendelkezésre állási konstrukció.
Egy hétköznapi példával élve: mi is jobban szeretnénk téli szalámit reggelizni, de ha nincs más, megelégszünk egyelőre a párizsival is, hogy ne maradjunk éhesek.
A jelenlegi anyagi lehetőségek józan mérlegelésével a rendelkezésre tartási konstrukció szolgálja leginkább a járművezetők munkahelyének megtartását. A járművezetők érdeke pedig egybe esik a BKV menedzsmentjének arra irányuló törekvésével, hogy ne folytatódjon a Társaság piacvesztése, hiszen az létszámleépítéshez vezethet.
Ezzel szemben - amivel Nemes Gábor kampányol a sajtóban - éppen a munkahelyek megtartásának ellehetetlenítését eredményezheti, mert ha a BKV nem tudja járműparkját megújítani további piacvesztést szenvedhet el.
Az EKSZ elnöke felesleges pánikot kelt a buszvezetők körében, mivel a mostani konstrukció célja – ahogy többször is hangsúlyoztuk – éppen a járművezetők munkahelyének megőrzése.
BKV Zrt.