BKV.hu

Nem a buszok fűtésén spórol a BKV

A BKV Zrt. a Blikk című napilap mai, Nincs pénz a fűtésre, spórol a BKV című cikkével kapcsolatban az alábbi tájékoztatás adja:

A hosszantartó hideg és fagy megviseli a BKV járműállományát, de továbbra is az utasok biztonsága és kényelme a legfontosabb. Társaságunk nem spórol a buszok fűtésen, de tartós hideg időben ezek hatékonysága sajnos nem minden esetben éri el azt a szintet, amelyet az utasok komfortérzete kívánna.

Az autóbuszok fűtőberendezésének hatékonysága a műszaki kialakítástól és a környezeti hőmérséklettől függ, és a járműállomány életkorával arányos - az autóbuszállomány átlagéletkora 17 év. A nagy hideg, a havazás és a latyakos utak miatt jelentősen megnövekedett a vonali hibajelentések száma. Ezek közül a legtöbb a légrendszeri fagyások és a vezetőfülkék nem kielégítő fűtésére vonatkozó hibajelentés, amelyek oka a kompresszorok által a levegővel beszívott, és a légrendszer vízgyűjtő helyein összegyűlő és ott megfagyó légpára.
A tartós hidegben az ilyen fagyásokkal szemben a légrendszer rendszeres éjszakai víztelenítésével, és az Ikarusok esetében légrendszeri fagymentesítő folyadék bejuttatásával védekezik a BKV. A Volvo autóbuszok már korszerűbb levegőellátó berendezéssel vannak ellátva, ezeknél sokkal kisebb a légrendszeri elfagyások esélye. A BKV városi kivitelű autóbuszai közül csak a 412-es, a Van Hool és a Volvo autóbuszokat látták el kiegészítő fűtőberendezéssel.

Hangsúlyozzuk tehát, hogy a BKV nem a buszok fűtésén spórol, de az autóbuszállomány átlagéletkora 17 év, az elöregedett buszok fűtése, ahogyan egy idősebb autó fűtése, sokszor kevésbé hatékony.
A mai napon üzemkezdetkor minden busz rendben elindult. A fődiszpécseri jelentések szerint 10.30-ig 205 meghibásodás történt, amelyből 45 esetben a fagy okozta a műszaki meghibásodást.

A fővárosi városvezetés és a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) elkötelezetten támogatja a budapesti buszpark cseréjét, amelynek első lépéseit 2011-ben meg is teszik.