BKV.hu

Mondvacsinált a midibusztenderrel kapcsolatos konfliktus



Nincs konfliktushelyzet - szakmai döntés született
 
A midibuszok üzemeltetésére szóló tender kiírásakor, majd a közbeszerzési eljáráson történt  - szigorúan szakmai - döntés meghozatalakor is a fővárosiak kényelme volt az elsődleges szempont. Emellett a BKV Zrt. ugyanilyen fontosnak tartotta azt is, hogy munkavállalóinak megélhetése se kerüljön veszélybe. Mondvacsinált tehát az a konfliktus, amelyet a BKV buszos szakszervezetei által Tarlós Istvánnak írt nyílt levél sugall, hiszen az új, korszerűbb szolgáltatás a budapesti közösségi közlekedés színvonalát emeli, a döntés egy év alatt akár több százmillió forintos megtakarítást eredményez, és BKV nem tervezi járművezetőinek elbocsátását.

 A BKV Zrt. azért döntött a midibusztender kiírása mellett, mert az IK 405-ös típusú autóbusszal jelenleg is végzett szolgáltatását a járatkimaradások, műszaki hibák miatt rengeteg - jogos - kritika érte. Mint arról társaságunk a múlt héten tájékoztatást adott, hamarosan új, magyar gyártmányú, alacsonypadlós, légkondicionálóval ellátott, környezetbarát Webasto S91-es típusú autóbuszok közlekednek a jellemzően kiemelt turisztikai célpontok közelében. A döntés tehát egyértelműen az utazók érdekeit szolgálja, ellentétben azzal, amit a BKV 26 szakszervezete közül a nyílt levelet fogalmazó 3 szakszervezet tévesen állít.

A közbeszerzési eljárás lefolytatása után hozott döntés szigorúan szakmai alapon történt. Ennek eredményeként a jelenlegi - Ikarus midibuszok - 541 forintos kilométerenkénti  üzemeltetési önköltségével szemben a jövőben az - Orangeways által üzemeltetett - új midibuszok költsége, a jármű ráosztott lízingdíja ellenére is 379 forintra csökken. A nyertes ajánlattevő által megajánlott díj társaságunknak egy év alatt meghatározó, akár több százmillió forintos megtakarítást is lehetővé tesz. 

A BKV Zrt. tudatta azt is: a midibuszos szolgáltatás kiszervezése miatt a járművezetői elbocsátását nem tervezi, a midibusz tenderrel az utazási színvonal emelése, valamint a midibuszok gazdaságosabb üzemeltetése volt a cél.