Metrófelújítás a belvárosban – kék túra a föld alatt
Az M3 metróvonal felújítás alatt álló területe jelenleg, mintegy hat kilométeres túrával járható be az alagúton keresztül. A Nagyvárad tér és a Lehel tér kihúzó körzetében a kerítésen túl láthatók a szerelvények körvonalai, a köztes szakaszon pedig az átalakuló hét állomás és a helyenként hiányzó bal vágány nyomai. Végigsétáltunk a mélyvezetésű vonalszakaszon az alagúton keresztül, és minden állomáson felkapaszkodtunk a meredek létrákon, hogy körbejárva az utasforgalmi- és üzemi területeket szemügyre vegyük a változásokat.
Röviden összefoglalva már semmi sem emlékeztet az eredeti állapotokra. Az állomások bontás alatt állnak, a mozgólépcsők hatalmas alkatrészei egyre kevesebb helyen találhatók meg, szinte mindenhol ideiglenes világítás biztosítja a fényforrást, átalakulnak a helyiségek, és néhol már új berendezések váltották fel a régi szerkezeteket. Az azbesztmentesítés lassanként befejeződik.
A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon már elkezdődött az akadálymentesítést szolgáló ferdefelvonók és az új mozgólépcsők fogadószerkezetének kialakítása, épül a vasbeton szerkezet.
A Kálvin téren a legszembetűnőbb az aluljáró szinten folyó szerkezetépítés a Deák Ferenc téren pedig felvonóakna és összekötő alagút vasbetonépítése és szigetelése.
A Ferenciek tere és az Arany János utca állomásokon talán legjelentősebb munkafolyamat a mintegy negyven éves elektromos és gépészeti nyomvonal bontása és a modern hálózat kiépítése. A körúti helyszínen már az új elektromos kapcsolószekények bekötését végzik.
A Nyugati pályaudvar hét mozgólépcsőjéből még kettő alkalmas gyalogos közlekedésre, de hamarosan itt is ideiglenes lépcsőszerkezet biztosít kapcsolatot a peron és a felszín között. Bár még tart az ideiglenes áramellátás kiépítése, már új transzformátor is helyet kapott az állomáson.
Az alagútban a bal vágány bontása zajlik, valamint az új kábeltartórendszer kiépítése, injektálás azaz szigetelés javítás, illetve folyamatos a 108 méter hosszúságú új sínszálak és a hozzá tartozó alkatrészek beszállítása.
A Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások jelenleg még nyitottak az utasforgalom számára, a háttérben már tartanak a rekonstrukciót előkészítő munkálatok.
A bejárásról készült videóhoz IDE, a képgalériához IDE kell kattintani.
A mellékelt kép- és videóanyag szabadon felhasználható a forrás megjelölésével.
BKV Zrt.