BKV.hu

Mercedes Conecto

Alacsonypadlós városi autóbusz

 

 

Tesztelési alapadatok

Tesztelési időszak:

2008.07.31. - 08.06.

Viszonylat:

8

Tárolt:

Kelenföld telephely

 

 

Főbb méretek

Hosszúság:

11 950 mm

Szélesség:

2 550 mm

Magasság:

3 076 mm

 

 

Tengelytávolság

 

"A" - "B":

5 845 mm

 

 

Mellső túlnyúlás:

2 690 mm

Hátsó túlnyúlás:

3 080 mm

 

 

Fordulókör átmérő:

21 542  mm

 


 

Tömegadatok

Saját tömeg:

10 900 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

19 000 kg

 

 

Tengelyterhelési adatok

 

"A - tengely":

7 245 kg

"B - tengely":

12 000 kg

 

 

Szállítható személyek

Ülőhely:

26 db +1 fő

Állóhely:

75 fő

Összesen:

101+1 fő

 

 

Kerekesszék elhelyezési lehetőség:

1 db

 

 

Főegységek

Motor

Mercedes-Benz OM 926 LA típusú EURO 4

Lökettérfogat:

6 371 cm3

Teljesítmény:

210 kW (286 LE) 2 200 f/perc

Nyomaték:

1 120 Nm 1 200 - 1 600 f/perc

 

 

Nyomatékváltó:

Voith D 854.3E DIWA 3 típusú 4 fokozatú automataváltó

 

 

Futóművek

 

"A - tengely":

VO 4/39 CL-7,5 típusú stabilizátorral szerelve

"B - tengely":

ZF AV 132/80 merev tengely

 

 

Kerekek

Gumiabroncs mérete:

275/70 R22,5"

Keréktárcsa mérete:

7,5 x R22,5"

 

 

Felfüggesztés

Első tengely: 2 db légrugó elem, 2 db lengéscsillapító, 1 db stabilizátor

Hátsó tengely: 4 db légrugó elem, 4 db lengéscsillapító, 1 db stabilizátor

 

 

 

 

Fékrendszer

Üzemi fék: elektropneumatikus, kétkörös nyomólégfék rendszer (EBS), lábszabályozással, légszárítóval.

Minden tengelyen tárcsafék berendezéssel, azbesztmentes fékbetétekkel.

Kézifék: rugóerő tárolású, a meghajtott tengelyre hat, kézi működtetés

- megállóhelyfék

- az automata nyomatékváltóba integrált retarder
- ABS (automatikus blokkolás gátló rendszer) + ASR (automatikus kipörgés gátló rendszer)

   légszárító berendezés a légtartályokhoz
- automatikus fék után állítás

   Névleges nyomás

10(9) bar

   Fékszelepek

KNORR vagy WABCO

   ABS / ETC

KNORR vagy WABCO

 

 

Felépítmény

Belépési magasság

 

Normál szintnél:

370 mm

Alacsony szintnél:

320 mm

 

 

Vázszerkezet:

 

zárt keresztmetszetű, acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria

KTL technológia katodikus - merítő - fényezési eljárás

Belül viaszbázisú, kívül speciális korrózióvédő lakk.

A vázszerkezet zajcsillapított és rezgésmentes kivitelű, egyben biztosítja a megfelelő hőszigetelést

 

 

Külső burkolat:

 

Ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag

 

 

Belső burkolat:

 

A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat.

Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez.

 

 

Utasajtók

 

Kivitel:

3 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva

Képlete:

 2 - 2 - 2

 

 

Üvegek

 

Szélvédő:

Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Oldalüvegek:

Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Vezető melletti ablak:

Alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű

 

 

Hátsó szélvédő:

Edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Fűtés, szellőzés

Utastéri fűtés:

Ventilátoros befúvás és konvektorok az utasülések alatt az oldalfalra szerelve

Fűtőkészülék:

jármű motorjától független kiegészítő SPHEROS/WEBASTO Thermo 300 típusú fűtőkészülék

Tetőszellőző:

1 szellőzőventillátor a tetőn a jármű hátsó részén, 2 db elektromos működtetésű tetőszellőző, amely vészkijáratként szolgál.

Jég- és páramentesítő berendezés:

homloktermál

 

 

Légkondicionálás

32 kW-os tetőtéri klimaberendezés, vezetőtér részére független vezérelhetőséggel

 

 

Rámpa

A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére

 

Lezáró jelentés (pdf)