BKV.hu

Megérkezett a 4-es metró déli pajzsa a Rákóczi térre

2010-01-13 12:06:48

ISMÉT REKORDOT DÖNTÖTT A MEGÚJULT ALAGÚTÉPÍTŐ CSAPAT

 

Megérkezett a 4-es metró déli pajzsa a Rákóczi téri állomásra és várhatóan január végéig megérkezik északi párja is. A Strabag vezette BAMCO szakemberei ismét nagyon jó átlagsebességgel haladva, másfél hónap alatt építették meg a Kálvin tér és Rákóczi tér közötti, több mint 700 méter hosszú alagútszakaszt. Átlagosan 15 métert haladt a pajzs naponta, ami kiemelkedő teljesítménynek számít a pesti oldal talajában, sőt volt olyan szakasz is, ahol 31 tübbing gyűrűnyit, azaz több mint 45 méter alagutat épített a két pajzs egyetlen nap alatt.

A déli pajzs november közepén indult el a Kálvin térről és már karácsony előtt megközelítette a Rákóczi téri állomást, de továbbhaladására biztonsági okokból, illetve az ünnepekre való tekintettel csak az újévben kerülhetett sor. Annak ellenére tejesítettek rendkívül jól a pajzsok, hogy az alagútszakasz számos komoly szakmai kihívást tartalmazott. A két gépezet ezen a szakaszon haladt át a 3-as metró alagútjai fölött, volt olyan rész, ahol mindössze másfél méter volt a régi és az új metró alagútjai között. További kockázatot jelentett, hogy több nagyon régi, esetenként műemlékvédelem alatt álló épület közelében is el kellett haladniuk a gépezeteknek. Ilyen volt többek között a Magyar Nemzeti Múzeum, vagy a Magyar Rádió néhány épülete, melyeket a napi 24 órás épület-monitoring mellett kiemelt figyelemmel kísértek az építkezés során. A körültekintő tervezésnek és a magas színvonalú munkavégzésnek köszönhetően semmilyen, a tervezettől eltérő, vagy veszélyt jelentő épületmozgást nem tapasztaltak a szakemberek az alagútépítés közben.

A szintén jó ütemben haladó északi pajzs is várhatóan január végéig eléri a Rákóczi teret. A karbantartást és felkészítést követően a déli pajzs valószínűleg hat héten belül indulhat majd az utolsó előtti, Népszínház utcai megálló felé. Az ősszel készült új ütemterv alapján 2010. augusztusában, illetve októberében érik majd el a pajzsok a Baross teret, az alagútépítés azonban a tervezettnél nagyobb sebességgel halad a pesti oldalon, több rekordot is megdöntve. Amennyiben végig tartható a jelenlegi haladási sebesség, a DBR bízik benne, hogy már júniusban, illetve júliusban befejeződhet az alagútépítés az első szakaszon.

Budapest, 2010. január 13.

DBR Metró Projekt Igazgatóság