
Márciustól utazhatunk az új Ganz trolikon
A Budapesti Közlekedési
Részvénytársaság 2004. év során nyílt közbeszerzés eljárást folytatott
le - négyéves keretszerződéssel - korszerű, alacsonypadlós szóló
trolibusz beszerzésére, kétéves karbantartással. Az eljárás nyertese a
GANZ Transelektro Közlekedési Rt. lett.
A megkötött szerződés értelmében a Budapesti Közlekedési
Részvénytársaság 2008-ig 45 darab szóló trolibuszt vásárolhat rögzített
áron. Ebből az első hat már megérkezett Budapestre, próbafutásuk a napokban kezdődik a fővárosban, többek között a 77-es vonalán is. A járművek a próbafutást követően, márciustól szállítanak utasokat.
A pályázatban
szereplő GANZ-SOLARIS Trollino 12 (GST 12) típusú trolibusz mind külső,
mind belső megjelenésében korszerű kivitelű, a mai európai elvárásoknak
megfelelő, modern aszinkron motoros elektromos hajtással rendelkező
jármű, alacsony energiafelhasználással.
A trolibuszra könnyen fel lehet szállni kerekesszékkel,
babakocsival is, hiszen a jármű alacsonypadlós és az utasteret rámpán
is meg lehet közelíteni.
A jármű Magyarországon eddig egyedülálló módon ún. önjáró üzemmóddal is rendelkezik, amellyel szinte minden váratlan esetben (felsővezeték szakadás, hálózati feszültség kimaradás, forgalmi akadály) képes az utasokat tovább szállítani. Ezáltal lehetővé válik, hogy egyes járművek akadályoztatása esetén a vonalon zavartalanul haladhat a forgalom..
A trolibuszok elektromos berendezéseit a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. gyártja és szereli, a jármű kocsi-testeket pedig a lengyel Solaris cég szállítja.
Néhány műszaki jellemző:
A jármű | |
hossza | 12000 mm |
szélessége | 2550 mm |
padlómagassága | 360 mm |
belépőmagassága | 340 mm |
utasbefogadó képessége | 66 fő (4 fő/m2) |
utas-ajtók száma | 3 |
az ülőhelyek száma | 26 |
Budapesti Közlekedési Részvénytársaság