BKV.hu

MAN-Neoplan Centroliner

Alacsonypadlós városi csuklós autóbusz

 

 

 

Tesztelési alapadatok

Tesztelési időszak:

2009.07.28. - 08.01.

Viszonylat:

7

Tárolt:

Cinkota telephely

 

 

Főbb méretek

Hosszúság:

18 750 mm

Szélesség:

2 500 mm

Magasság:

2 880 mm

 

 

Tengelytávolság

 

"A" - "B":

5 875 mm

"B" - "C":

6 770 mm

 

 

Mellső túlnyúlás:

2 700 mm

Hátsó túlnyúlás:

3 375 mm

 

 

Fordulókör átmérő:

kb: 24 428 mm

 

 

 

Tömegadatok

Saját tömeg:

16 600 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

28 000 kg

 

 

Tengelyterhelési adatok

 

"A - tengely":

6 930 kg

"B - tengely":

10 000 kg

"C - tengely":

11 500 kg

 

 

Szállítható személyek

Ülőhely:

40+1 fő

Állóhely:

192 fő

Összesen:

132+1 fő

 

 

Kerekesszék elhelyezési lehetőség:

1 db

 

 

Főegységek

Motor:

MAN D2866LUH 51

Lökettérfogat:

11 967 cm3

Teljesítmény:

228 kW (310 LE) 1900 f/perc

Nyomaték:

1400 Nm 1000-1300 f/perc

 

 

Nyomatékváltó:

VOITH D 864.5 típusú automata sebességváltó 4+1 fokozattal

 

 

Futóművek

 

"A - tengely":

VOK-07-B-01 merev, portál rendszerű

"B - tengely":

HONP 1300 merev, portál rendszerű

"C - (hajtott) tengely":

HONP 13100 merev, portál rendszerű

 

 

Kerekek

Gumiabroncs mérete:

275/70 R22,5"

Keréktárcsa mérete:

7,5 x R22,5"

 

 

Felfüggesztés

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db légrugóval, elektronikus szintszabályozással (WABCO ECAS)

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db hidraulikus lengéscsillapítóval

 

 

Fékrendszer

Üzemi fék:

Kétkörös légfékrendszer, minden tengelyen tárcsás fékszerkezettel

Névleges nyomás:

10 bar

Fékszelepek:

KNORR

ABS / ETC:

KNORR

 

 

Felépítmény

Belépési magasság

 

Normál szintnél:

370 mm

Alacsony szintnél:

320 mm

 

 

Csuklószerkezet:

 

HNGK 19.5 típusú alacsony padlós csuklós buszokhoz kialakított hidraulikus vezérlésű, becsuklás gátlóval ellátott

 

 

Vázszerkezet:

 

zárt keresztmetszetű, acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria

KTL technológia katodikus - merítő - fényezési eljárás

Belül viaszbázisú, kívül speciális korrózióvédő lakk.

A vázszerkezet zajcsillapított és rezgésmentes kivitelű, egyben biztosítja a megfelelő hőszigetelést.

 

 

Külső burkolat:

 

ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag

 

Belső burkolat:

 

A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat.

Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez.

 

Utasajtók

 

Kivitel:

4 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva, elektromos vezérelt, pneomatikus működtetésű

Képlete:

2 - 2 - 2 - 2

 

Üvegek

 

Szélvédő:

Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Oldalüvegek:

Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Vezető melletti ablak:

Alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű

 

 

Hátsó szélvédő:

Íves, edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Fűtés, szellőzés

Utastéri fűtés:

5 db, ventilátoros befúvó az utasülések alá az oldalfalra szerelve

Fűtőkészülék:

Spheros

Tetőszellőző:

2 db vészkijáratként is szolgáló tetőszellőző

Jég- és páramentesítő berendezés:

Aurora típ. vezetőtéri hűtő- fűtő berendezés

 

 

Légkondicionálás

Webasto Aerosphere utastéri klímaberendezés 2 db tetőegységgel

 

 

Rámpa

A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére

 

 

Lezáró jelentés (pdf)