BKV.hu

Közösségi közlekedéssel gyorsabb!

"Eljutási versennyel" kezdődik a mobilitási hét

Az Európai Mobilitási Hét első napján rendezett - a XVII. kerületi Rákosligetről, a vasúti megállónál épült P+R parkolótól induló - "Eljutási versenyen" a közösségi közlekedéssel utazók győztek. Kiderült: míg autóval másfél, addig vonattal és metróval utazva körülbelül 1 óra az út a Főpolgármesteri Hivatalig. Az "Eljutási versenyt" követő sajtótájékoztatón a Főváros fenntartható közösségi közlekedése érdekében tett intézkedésekről is szó volt.

Budapest Főváros Önkormányzata szeptember 16-án, a Közösségi Közlekedés Napján kora reggel rendezte meg az "Eljutási Versenyt". A versenyen a Fővárosi Önkormányzatot Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes, a BKV Zrt-t Dr. Kocsis István vezérigazgató, a Budapesti Közlekedésszervező Kht-t Kéthelyi József ügyvezető, a MÁV Zrt-t dr. Mosóczi László üzletági általános vezérigazgató-helyettes; a MÁV-START Zrt-t Kozák Tamás vezérigazgató, Rákosmente XVII. kerület Önkormányzatát Ríz Levente polgármester, a Levegő Munkacsoportot pedig Lukács András elnök képviselte. Bényi Ildikó televíziós műsorvezető autóval indult. Az idei Közösségi Közlekedés Nap témája az elővárosi vasút fejlesztése, a P+R parkolás és fővárosi közösségi közlekedés összekapcsolása.

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy Budapest és agglomerációjának közlekedési problémáját együtt, egy rendszerként kell tekinteni és kezelni. Naponta 282 ezer autó igyekszik be Budapestre, 600 ezren jönnek dolgozni, tanulni, ügyeket intézni. Évente 80 ezer új autót adnak el Budapesten, ennyivel több követel magának utat, parkolóhelyet. Felidézte, hogy aPodmaniczky-terv szerint akörnyezet minőségének javítása érdekében sor fog kerülni a belső városrészek forgalmának csillapítására, a tömegközlekedés igénybevételét differenciált módon lehetővé tevő eszközváltási zónák és intermodális csomópontok kialakítására. A térség külsőbb, lazább beépítésű részein lakók számára lehetővé válik, hogy az egyéni közlekedési eszközök használatával minél hamarabb elérjék a közösségi közlekedés rendszerét, kulturált átszállási körülmények között.

Dr. Kocsis István, a BKV Zrt. vezérigazgatója beszámolt arról, hogy az augusztus 21-i, illetve a szeptember 6-i menetrendi átállás a legnagyobb volt a rendszerváltás óta. A vezérigazgató a Paraméterkönyv változásának legfontosabb szempontjaiként a főváros közösségi közlekedési hálózatának korszerűsítését, a viszonylatok meghosszabbítását, az átszállások számának csökkentését, az eddig ellátatlan területeknek a hálózatba történő bevonását, a járatok kihasználtságának javítását, illetve az utasforgalmi igényekhez való igazodást emelte ki. Nem véletlen, hogy mára a Budapesten utazók nem csupán megismerték a módosításokat, de meg is szokták az új, kényelmesebb utazási lehetőségeket.