BKV.hu

Középáras a 4-es metró nemzetközi viszonylatban

Költségvetése ismert pluszelemek miatt nőtt meg

Az elmúlt egy évben számos olyan nemzetközi metróépítési példa jelent meg a hazai sajtóban, amely téves, pontatlan adatokra épült és nélkülözte a valós műszaki paramétereket. A DBR Metró Projekt Igazgatóság minden esetben reagált a magyar állampolgárokat félrevezető sajtóhírekre, ennek ellenére a köztudatba az került be, hogy a budapesti metróépítés drágább, mint bármelyik hasonló külföldi beruházás, költségvetése is irreálisan magas, sőt megháromszorozódott az elmúlt években. Mindezekkel ellentétben - amint arra a DBR már számos esetben felhívta a figyelmet - nemzetközi viszonylatban az átlagár szempontjából a szinte teljesen beépített felszín alatt haladó, mélyvezetésű, rendkívül kedvezőtlen talajviszonyok között alig több mint három éve épülő 4-es metró nem a legolcsóbb, de a középmezőnyhöz tartozik, költségvetése pedig döntően a belekerült kapcsolódó beruházások miatt nőtt meg az elmúlt tíz évben.


A 4-es metró az adófizetők pénzéből, az adófizetőknek épülő beruházás, ezért a DBR kiemelten fontosnak tartja a közvélemény folyamatos, objektív és teljes körű tájékoztatását legyen szó a kialakult nehézségekről, vagy az elért műszaki eredményekről, de hasonlóan fontos az egyoldalú példák kapcsán az ellenpéldák, a téves hírekre reagáló közlemények megjelentetése is. A közvetlen lakossági visszajelzések azt mutatják, hogy a munkatársainkat megkereső, a weboldalunkat rendszeresen látogató, vagy a rendezvényeinken, bejárásainkon részt vevő állampolgárokat a lényeg érdekli, hogy mi zajlik valójában a lakókörnyezetükben. A közvetlen elérést szolgáló csatornák esetében meglepődve tapasztalják, hogy sajtóban kialakult képpel ellentétben az új metró nem negyven, csupán három éve épül, a költségvetés nem háromszorozódott meg, a költségnövekedés döntően új, az eredeti tervekben nem szereplő elemek miatt következett be, hogy külföldön is hasonló nehézségekkel küzdenek a szakemberek, és nem igaz, hogy mi, magyarok építjük a világ legdrágább metróját