BKV.hu

Korábban elkészülhet a 4-es metró Gellért téri állomása

Néhány hétre egy rövid szakaszon együttesen zárják le a budai alsó és felső rakpartot

A 4-es metró Gellért téri állomásához kapcsolódó lejtakna kivitelezői munkálatai a budai főgyűjtő csatorna építésével összehangolva, a tervezettnél egy évvel korábban elkezdődhetnek. A két beruházás összehangolása a budai alsó és felső rakpartok átmenetileg egyidejű, június 16-ától augusztus 20-ig tartó lezárását teszi szükségessé. A döntést a rövidebb ideig tartó forgalomkorlátozás indokolta.

Viszonylag kis területen, a Gellért téren találkozik Budapest két legnagyobb infrastrukturális beruházása, a 4-es metró és a Központi Szennyvíztisztítóhoz kapcsolódó budai főgyűjtő csatorna építése. Ezt a két beruházást jelentősebb forgalomkorlátozás nélkül lehetetlen összehangolni. A szakemberek a rövidebb ideig tartó, de nagyobb területet érintő korlátozás mellett döntöttek az elhúzódó változat helyett.

A budai főgyűjtő csatorna építése április elején kezdődött meg a budai alsó rakpart Lágymányosi híd és Bertalan Lajos utca közötti szakaszán. A leendő Gellért téri metróállomáshoz kapcsolódó lejtakna - eredetileg 2009. májusától tervezett - építése meghatározó jelleggel bír a teljes beruházás határidőre történő befejezése szempontjából. A jelenlegi ütemtervnek megfelelően célszerűbb a műtárgyat a pajzsok várhatóan ősz eleji érkezése, illetve a jövőre épülő budafoki út felőli gyalogos aluljáró kivitelezési munkálatai előtt megépíteni. Ezért döntöttek úgy a szakemberek, hogy a munkálatok felgyorsítása illetve a rövidebb ideig tartó forgalomkorlátozás érdekében együttesen zárják le az alsó és felső rakpartot, figyelembe véve az ezen időszakra jellemző forgalomcsökkenést.

A 2008. június 16. és augusztus 20. között a rakpartok elkerülésére a Budafoki és a Bartók Béla út javasolt. A lejtaknaépítés augusztus 20-ai befejezését követően a Szent Gellért téren visszaáll az eredeti forgalom, illetve a felső rakpart Műegyetem előtti szakasza is újra forgalomba helyezhető. Az alsó rakpartra várhatóan jövő év tavaszán hajthatnak majd az autósok.

A pesti oldalon 2007. nyarán hasonló jellegű forgalomkorlátozás került bevezetésre 10 héten át, ám az ottani munkálatok sem okoztak jelentős fennakadást a közúti közlekedésben.


DBR Metró Projekt Igazgatóság