BKV.hu

Forgalmi változások a Baross téren

A határidő előtt két héttel, már 2006. március 21-én (kedden) befejeződnek a Baross téren azok a felszíni munkálatok, melyek szükségessé tették az eddigi forgalomtereléseket.

A közúti közlekedés rendje az elmúlt 16 hónap forgalomtereléseivel szemben az építkezés megkezdése előtti állapotra hasonlít:

  • újra lehet balra kanyarodni a Rottenbiller utcából és újra a Baross téren fog szétválni a Kerepesi út és a Thököly út közúti forgalma,
  • a Kerepesi útról a Belváros felé autóval közlekedők újra elhaladnak a Keleti pályaudvar előtt és a Thököly útra ráhajtva tudnak továbbhaladni a Rákóczi út irányába.

Új aszfaltborítást kaptak az építkezések által érintett útpályák, szélesebb közúti sávokat lehet igénybe venni és új kerékpárút is épült. Süllyesztve épültek meg a gyalogátkelőhelyeknél a járdaszegélyek, így a kerekes székkel, babakocsival vagy idős járókelők is sokkal kényelmesebben közlekedhetnek majd a Baross téren.

A közforgalmú közlekedés is új végállomással bővült. A Keleti pályaudvar, Kerepesi út felöli oldalán - a korábbi parkoló egy részén - került kialakításra az az új végállomás, mely a következő forgalmi változásokat is jelenti:
- A 80-as trolibusz új végállomása miatt már nem tér be a Lóvásár utcába, hanem a Kerepesi út felöl közvetlenül a pályaudvar melletti új végállomásra kanyarodik. A végállomásról elindulva pedig a trolibusz közvetlenül a Kerepesi útra balra kanyarodik ki, ahol szintén megáll a MÁV épülete előtt.
- a 78-as autóbusz végállomása a Rákóczi útról haladva a Festetics utca torkolata után a Kerepesi úton van. A végállomást elhagyva az autóbusz bekanyarodik a pályaudvar melletti új végállomásra, ahol szintén fel lehet szállni a járatra. Ezután a Baross tér felé kikanyarodva eredeti útvonalán közlekedik tovább.
- a Pólus-busz végállomása szintén megváltozik a pályaudvar homlokzata előtti út megnyitásával. A járat végállomása a Baross téren, a Bethlen Gábor utca után - a korábbi 7-es autóbuszok megállóhelyére - került. Majd elindulás után az autóbuszok a teret megkerülve, a korábbi módon fordulnak vissza a Thököly út felé.
- a 908-as, 911-es, 921-es, 931-es és 956-os éjszakai autóbuszok útvonala a Belváros felé módosul. A Kerepesi útról a pályaudvar homlokzata előtt haladnak el, majd balra fordulnak a tér közepén lévő, csak a tömegközlekedés által használt útra. Megállóhelyük azonos a 7-es, 73-as autóbuszok megállójával, illetve közös a Thököly út felől érkező 907-es, 973-as autóbuszok megállójával.

A Baross téri munkák azonban nem állnak meg. Tovább szépül az új közforgalmú végállomás, valamint folyamatosan épül az új közúti parkoló is. Mindezen munkák várhatóan még tavasszal elkészülnek. Tovább épül az új gyalogos aluljáró, mely a 4-es metró új állomásához és a 2-es metró második kijáratához csatlakozik. A tervek szerint ez az új metrókijárat kialakítás és belső beépítés még az év végéig tart, de ez már nem befolyásolja lényegesen a felszíni forgalmat.