Folytatódnak a bontási munkálatok az M3 középső szakaszán
Bontás, szállítás, építés, tervezés, befejezett részfeladatok, röviden így foglalhatnánk össze az M3-as metróvonal középső, belvárosi szakaszán májusban történt korszerűsítési munkálatokat.
Az Arany János utca és Ferenciek tere metróállomásokon továbbra is legfőképp bontás zajlik. A leglátványosabb változás, hogy a több mint 40 éves mozgólépcső szerkezetek eltűntek. A nehéz, robusztus elemek vasúton és felszínen keresztül jutottak el a járműtelepre. Mindkét állomáson egy-egy meghagyott szerkezet biztosítja a gyalogos közlekedést a 24-26 méteres mélységbe, ami igazi kihívás, ha naponta többször meg kell mászni a méretes lépcsőfokokat.
Az Erzsébet téren megtörtént annak az 1996-ban épült felvonóaknának a feltárása, ami anno az ide tervezett Nemzeti Színház alapozásánál már elkészült. A felszínről nézve 16 méter mélyen végződő résfalak között történik a föld kiemelése és a résfalak ideiglenes megtámasztása jelenleg. Megépült egy lépcsőtorony is, amit folyamatosan hosszabbítanak, hogy a lejutás biztosított legyen. A terület gépesítése hamarosan befejeződik, többek között helyet kapott egy bakdaru, ami az anyagszállítást segíti, hiszen az utolsó 10 méteren az aknamélyítést már bányászati módszerekkel végzik majd.
A Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed és Deák Ferenc tér metróállomások környezetében befejeződtek a közműkiváltások.
Mindenkinek köszönjük kitartó munkáját!
Tekintse meg a munkálatokról készült képgalériát és a videós összefoglalót!
A fenti linken elérhető kép- és videógaléria szabadon felhasználható a forrás megjelölésével.
BKV Zrt.