BKV.hu

Folytatódik a 4-es metró alagútépítése

Folytatódik a 4-es metró alagútépítése
A szerződéses jogi keretek között rendezik a vitát a felek

 
Folytatja a munkát a BAMCO konzorcium, miután a Főváros és a BKV vezetőinek részvételével zajló utolsó tárgyalási napon is kitartott korábbi álláspontja mellett a DBR Metró Projekt Igazgatóság. Ahogy arról a Főváros vezetőiből álló Projekt Felügyelő Bizottságot ma délelőtt a DBR tájékoztatta, a felek megállapodtak, hogy a vitás kérdéseket a szerződés által biztosított jogi keretek között rendezik, az alagútépítő pedig haladéktalanul megteszi azokat a lépéseket, amelyek a munkálatok mielőbbi folytatásához szükségesek.

A francia tulajdonú Vinci Construction által vezetett, az osztrák Strabagot, illetve a magyar Hídépítőt magában foglaló BAMCO konzorcium április 14-én függesztette fel az alagútépítést és az egyéb, általa végzett munkákat, miután mintegy 35 milliárd forintos többletkövetelését a DBR Metró Projekt Igazgatóság a levélben meghatározott 30 napos határidőn belül nem teljesítette. A megbízó nem tartotta ugyanis jogosnak a követelést, és felszólította a konzorciumot a munka azonnali folytatására, ellenben kilátásba helyezte a 62 milliárdos szerződés felmondását.

A DBR a kialakult helyzet súlyosságára tekintettel szervezeti, személyi intézkedésekkel erősítette meg tárgyalási pozícióját, melynek keretében sor került hazai, illetve nemzetközi jogi, műszaki és közgazdasági ismeretekkel rendelkező szakértők bevonására is. A megbízó tárgyalási szándékának bizonyítására három munkacsoportban kezdte meg párhuzamosan a tárgyalásokat a kivitelezővel a projekt ütemterve, az eddigi határidőcsúszások és a vállalkozó követelései tárgyában.

A felek végül megállapodtak, hogy a BAMCO visszatér a szerződéses keretek közé, és a kialakult vitás kérdéseket a szerződésben biztosított jogi úton rendezi. A többletköveteléseket egy háromtagú, független döntőbizottság fogja megvizsgálni. A konzorcium vállalta, hogy haladéktalanul megteszi azokat a lépéseket, amelyek a munkák mielőbbi folytatáshoz és így a további késedelmek elkerüléséhez szükségesek.

Budapest, 2009. április 29.

DBR Metró Projekt Igazgatóság