BKV.hu

Elindult az északi alagútépítő pajzs is a Duna alá

Elindult az északi alagútépítő pajzs is a Duna alá
Egy speciális tisztítóberendezés is helyet kapott a gépezeten

Hétfő délután elindulhatott a 4-es metró északi alagútépítő pajzsa is a Szent Gellért térről a Duna alatt a pesti oldal felé, ahová déli párja éppen egy hete érkezett meg. A folyó alatti sajátos talajviszonyokra készülve a szakemberek egy Hamburgból hozott speciális berendezést is magukkal vittek a pajzsra, amely lehetővé teszi az agyag beragadása esetén a marótárcsa szinte azonnali megtisztítását.

A 4-es metró esetében alkalmazott alagútépítő pajzsok a világ legmodernebb berendezései, amelyeket a szakemberek folyamatosan az éppen aktuális talajviszonyokhoz tudnak igazítani, de még így is előfordulhatnak nem várt esetek. Nemrég mintegy másfél hetet vett igénybe, hogy az alagútépítő társaság szakemberei a pajzs marótárcsáját keszonnyomás mellett megtisztítsák a beleragadt agyagtól. A most alkalmazott berendezés szükség esetén mindössze két-három napra tudja majd csökkenteni ezen munkálatok idejét.

A déli pajzs összesen hat hetet dolgozott a Duna alatt, és június 29-én érte el a pesti oldalt. Várhatóan északi párjának is ennyi időre lesz szüksége ahhoz, hogy a folyó alatti 300 méteres távolságot megtegye. Időközben és párhuzamosan zajlik a Fővám téri állomásba ért déli pajzs karbantartása és felkészítése is annak érdekében, hogy hamarosan, a tervek szerint még az északi pajzs pesti oldalra érkezése előtt elindulhasson a Kálvin tér felé.

Budapest, 2009. július 6.

DBR Metró Projekt Igazgatóság