BKV.hu

Budapestre érkeztek a legjobb alagútépítő szakemberek

Budapestre érkeztek a legjobb alagútépítő szakemberek
Kezdetét vette az idei alagútépítő világkongresszus

A világ ötvenhárom országából, közel ezer szakember érkezett a hétvégén Budapestre, hogy a Kongresszusi Központban, az idei Alagútépítő Világkongresszus keretében megismerje a magyarországi mélyépítési projekteket megosztva egymás között a szakmai tapasztalatokat. A négy napon át tartó konferenciasorozat természetesen lehetőséget ad a 4-es metró párhuzamosan és beépített felszín - sőt egy szakaszon a Duna - alatt épülő alagútjainak, az alkalmazott technológiának és a biztonságot elősegítő módszereknek a bemutatására is.

Az alagútépítő szakma világszervezete, az International Tunneling and Underground Space Association idén Magyarországnak ítélte az Alagútépítő Világkongresszus szervezési jogát. A Magyar Alagútépítő Egyesület és egyben a kongresszus idei szervezőbizottságának elnöke Kocsonya Pál tájékoztatása szerint a világ ötvenhárom országának legkiválóbb szakemberei érkeztek most Budapestre, hogy tapasztalataikat megosszák egymás között, és a magyarországi alagutas projekteket - többek között Bátaapáti grandiózus alagútrendszerét, az M6-os autópálya föld alatti szakaszait és a 4-es metró párhuzamos alagútjait - megismerjék. Egy kétmilliós világváros életében a közlekedés, különösen a kötöttpályás közlekedési rendszer fejlesztése elkerülhetetlen. A beépítettség, a felszíni terhelés csökkentésének igénye pedig világszerte - egyre inkább érzékelhető trendként - az alagútépítésre terelte a figyelmet az elmúlt években.

A mostaninál jobb időpontot talán nem is választhattak volna a szervezők, hiszen a 4-es metró építése éppen féltávhoz érkezett, az alagútépítés a város budai oldalán befejeződött, a déli pajzs pedig néhány napja elindult a Duna alá. Az előzetes mérések alapján ez a szakasz sem jelent majd jóval nagyobb kockázatot az eddigieknél, hiszen a nyomvonal szinte teljes egészében beépített felszín és elöregedett épületek alatt halad, így különös gondossággal kellett eddig is eljárniuk a metróépítőknek. Ennek köszönhetően a metróalagutak fele úgy készült el, hogy semmilyen jelentős eseményről, szakadásról, omlásról, vagy épületmozgásról nem kell beszámolnia Klados Gusztávnak, a DBR projektigazgatójának, aki szintén tiszteletét teszi a rendezvényen.

Budapest, 2009. május 25.

DBR Metró Projekt Igazgatóság