
Az első szakasz utolsó állomásának résfalazási munkálatai is elkezdődtek
A metróépítésről:
Az elmúlt évtizedek legnagyobb fővárosi beruházása a 4-es metró építése. Az új földalatti át fogja alakítani Budapest egész közlekedését. Enyhül a város zsúfoltsága, javul a közlekedés színvonala. A 4-es metró Európa egyik legmodernebb metróvonala lesz. Mit fog ez jelenteni? Azt, hogy senkinek sem kell kimaradnia az utazás élményéből, hogy az új metró teljesen akadálymentesítve épül meg, minden állomáson liftek segítik a mozgáskorlátozottak, babakocsival érkezők közlekedését. Az új vonalon légkondicionált, egyterű és szinte teljesen automatizált szerelvények közlekednek majd, amelyeken igazán kényelmesen utazhatunk.
A forgalomkorlátozás oka:
A Keleti pályaudvar metróállomás építése hónapok óta tart, február második felében kezdődött a résfalak kialakítása. Március közepétől tovább növekszik a forgalom elől elzárt terület. A következő négy hónap során egy hatalmas, több méter átmérőjű csatornát vezetnek át a Baross tér alatt. Ennek építésekor annyira leszűkül a járható útvonal, hogy a biztonságos gyalogosforgalom fenntartása mellett csupán a BKV járatai, a taxik, az építési forgalom és természetesen a tűzoltók, valamint a mentők hajthatnak át a téren. A csatorna elkészülte után a forgalomkorlátozás megszűnik.
Tudjuk, hogy az építkezés kellemetlenséget okoz majd Önöknek, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy minél kevésbé zavarjuk megszokott életvitelüket. A munka a lehető legnagyobb körültekintéssel zajlik, a legmagasabb európai minőségi és biztonsági előírásoknak megfelelően. Az építkezés befejeztével megújulva, megszépítve adjuk vissza az érintett területeket. A jövőben folyamatosan tájékoztatni fogjuk Önöket az építkezés menetéről.
Az átalakuló közlekedés:
Március 16-tól a Thököly út – Dózsa György úti kereszteződésből a Thököly útra a Baross tér felé csak a BKV autóbuszai és a megkülönböztető jelzést használó járművek hajthatnak be. Ugyanakkor a Thököly út a bekötő kis utcákból elérhető, illetve a rákanyarodás sincs semmilyen irányban korlátozva. Továbbá a Thököly út mindkét oldalán parkolhatnak majd a személyautók. A Rákóczi útról a Baross térnél csak a Kerepesi út irányába lehet továbbhaladni. A Nefelejcs utca és a Bethlen Gábor utca a Thököly utca felől ideiglenes zsákutcává válik erre a 4 hónapra.
Március 1-jétől a 7-es buszcsalád, a 907-es és 973-as számú éjszakai járatok a Bosnyák tér irányába a Keleti pályaudvar homlokzata előtt, a Kerepesi út után kialakított új megállóhelyen állnak meg. A megállóhely neve Baross tér, Keleti pályaudvar. Türelmüket, megértésüket köszönjük!
Az állomásról:
Itt lesz az első szakasz
ideiglenes végállomása. A tervek szerint a tér jellege alapvetően nem
változik. A 4-es metró állomása a Thököly út alá kerül, és közvetlen
kapcsolata lesz a jelenlegi aluljárórendszerrel. A vonal a későbbiekben
meghosszabbítható lesz Rákospalota felé.
Kiszélesítik a Bethlen
Gábor utca felé vezető keskeny aluljáró-folyosót. Módosul a
buszmegállók helye is. A javaslat szerint növekedhet a tér
zöldfelületének nagysága. A Baross tér már ma is igen fontos
közlekedési csomópont. Ezt a helyzetet az új metró tovább erősíti. Az
állomás megépültével már két metróvonal, jelentős belföldi és
nemzetközi járatokat fogadó vasútállomás és több fontos felszíni
tömegközlekedési eszköz kapcsolódik itt össze.
Állomás hossza: 86 m
Felszín alatti mélység: -19,5 m
Mozgólépcsők száma: 3+3+3
Liftek száma: 2+2
Kijáratok száma: 1
Építési rendszer: vegyes
Állomástípus: középperonos
Hová fordulhat kérdéseivel?
További információkhoz juthat az állomásépítésekről, a metróberuházásról és a tömegközlekedést érintő változásokról a BKV Zrt. telefonos ügyfélszolgálatán (06 80 406 688), a www.bkv.hu és www.metro4.hu weboldalakon, illetve az Etele téri 4-es metró információs központban.
Helyi ügyek kapcsán látogasson el az építési területen működő zöld színű információs konténerbe, ahol további felvilágosítást kaphat az építkezésről. Nyitva: kedd, szerda, csütörtök: 15-17 óra, péntek: 14-16 óra.
A kivitelező szakemberei is szívesen állnak rendelkezésükre a helyi érintettségű ügyek kapcsán:
BPV – Metro 4 NeKe Építési Kkt.
1087 Budapest, Kerepesi út 15.
Telefon: (36 1) 477 3310
Fax: (36 1) 477 3311
Projektvezető: Bán Lajos
Felelős műszaki vezető: Szalay Tibor
DBR Metró Projekt Igazgatóság