Az előírt határérték alatti az M4-es metró zajszintje
2014 tavaszán elindul az M4-es metró, amely a belvároson át a föld alatt újabb 21. századi színvonalú közlekedési kapcsolatot hoz létre Buda és Pest között. A Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV célja, hogy a lehető legmagasabb szintű szolgáltatásokat nyújtsa a fővárosban közlekedőknek. Budapest új metróvonalának előkészítése, tervezése és kivitelezése során valamennyi jogszabályi és hatósági előírást betartottunk. Mind a kivitelezési munkákat megelőzően, mind a próbafutások alatt számos ponton végeztek a szakemberek zaj- és rezgésméréseket, melyek eredményei azt mutatják, hogy az új metró kibocsátotta zaj- és rezgésterhelés a vonatkozó jogszabályokban előírt határértékeket meg sem közelíti, ideértve azokat a területeket is, ahol az M4-es metró vonalvezetése a felszínhez viszonylag közel halad.
A főpolgármesterhez, a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a BKK-hoz és a BKV-hoz érkezett összes bejelentést egyedi vizsgálattal, külső szakértővel kontrolláljuk. Az eddig elvégzett hasonló jellegű ellenőrző mérések azt igazolták, hogy a zajterhelés a tervezett és megengedett érték alatti.
Kétségtelen, hogy a metróüzem a megelőző időszakhoz képest egyes helyeken jelenthet zajterheléstöbbletet, de ennek szintje nem haladja meg egy átlagos nagyvárosi környezetét, ezért az új metró hatósági üzembe helyezését ez sem befolyásolja.
Kedvező körülmény, hogy miután a próbaüzem befejeződik, az éjszakai időszakban a metró nem üzemel, a rendszer bejáratását követően az üzemi zaj is csökken.
Bízunk abban, hogy akiket jelenleg a metróüzem zaja zavar, őket is kárpótolja majd az M4-es metró nyújtotta korszerű közlekedési lehetőség.
Loppert Zoltán, a BKK Igazgatóságának elnöke
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója
Dr. Várszegi Gyula, a BKV Zrt. Igazgatóságának elnöke
Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója