BKV.hu

Az állomás résfalazási munkálatai befejeződtek, a kihúzó alagút építése folyik

2009. tavaszáig változatlan marad a forgalmi rend a Baross téren és a Thököly úton A munkálatok ellenére a BKV járművei, a célforgalom és a taxik továbbra is zavartalanul áthaladhatnak

Változatlan marad a 4-es metró Baross téri állomásának építéséhez, illetve az ottani kihúzó, fordító alagút és egyéb csatornaépítési munkálatok kivitelezéséhez kapcsolódóan kialakított forgalmi rend. A négy hónap alatt megszokott gyakorlatnak megfelelően - ami egyébként a számos javasolt kerülőút miatt nem okozott fennakadásokat - a célforgalom, a BKV járművei és a taxik is zavartalanul haladhatnak át a téren, illetve a Thököly úton 2009. április közepéig. Ezt követően is folytatódnak természetesen a munkálatok, ideiglenes forgalmi változásokra a kivitelezés befejeződéséig, azaz várhatóan 2010-ig folyamatosan számítani kell, de jövő tavasztól (a jelenlegi korlátozások többségének feloldásától, illetve a közúti forgalom megindulásától) nem várhatóak már jelentősebb fennakadások a Keleti pályaudvar térségében.

A Keleti pályaudvar metróállomás építése tavaly óta tart, február második felében kezdődött meg az állomás résfalainak kialakítása, ami ezekben a hetekben fejeződött be. Március közepe óta a kivitelező részére négy hónapra kiadott engedély értelmében átmenetileg leszűkült a járható útvonal, a biztonságos gyalogosforgalom fenntartása mellett csupán a BKV járatai, a taxik, az építési forgalom, a tűzoltók, valamint a mentők hajthattak át a téren. A munkálatok és a közösségi közlekedés együttes zavartalansága érdekében 2009. április 15-ig a már bevált forgalmi rend marad a Baross téren és annak vonzáskörzetében.

A Thököly út - Dózsa György úti kereszteződésből a Thököly útra a Baross tér felé továbbra is csak a BKV autóbuszai és a megkülönböztető jelzést használó járművek hajthatnak be. Ugyanakkor a Thököly út a bekötő kis utcákból változatlanul elérhető, illetve a rákanyarodás sincs semmilyen irányban korlátozva. A Rákóczi útról a Baross térnél csak a Kerepesi út irányába lehet továbbhaladni. A Nefelejcs utca és a Bethlen Gábor utca a Thököly utca felől októberig továbbra is zsákutca. A 7-es buszcsalád, a 907-es és 973-as számú éjszakai járatok a Bosnyák tér irányába a Keleti pályaudvar homlokzata előtt, a Kerepesi út után kialakított megállóhelyen állnak meg, a forgalmat a pályaudvar melletti parkolón keresztül vezetik át továbbra is.

A Baross téren épülő állomás lesz a 4-es metró első szakaszának ideiglenes végállomása. A tervek szerint a tér jellege alapvetően nem változik. Maga az állomása a Thököly út alá kerül, és közvetlen kapcsolata lesz a jelenlegi aluljárórendszerrel. A vonal a későbbiekben meghosszabbítható lesz Rákospalota felé. Kiszélesítik a Bethlen Gábor utca felé vezető keskeny aluljáró-folyosót. Módosul a buszmegállók helye is. A javaslatok szerint növekedhet a tér zöldfelületének nagysága. A Baross tér már ma is igen fontos közlekedési csomópont. Ezt a helyzetet az új metró tovább erősíti. Az állomás megépültével már két metróvonal, jelentős belföldi és nemzetközi járatokat fogadó vasútállomás és több fontos felszíni tömegközlekedési eszköz kapcsolódik itt össze.

Helyi ügyek kapcsán látogasson el az építési területen működő zöld színű információs konténerbe, ahol további felvilágosítást kaphat az építkezésről. Nyitva: kedd, szerda, csütörtök: 15-17 óra, péntek: 14-16 óra. A kivitelező szakemberei is szívesen állnak rendelkezésükre a helyi érintettségű ügyekben: BPV Metro 4 NeKe Építési Kkt. / 1087 Budapest, Kerepesi út 15.Telefon: (36 1) 477 3310 / Fax: (36 1) 477 3311 / Projektvezető: Bán Lajos / Felelős műszaki vezető: Szalay Tibor.

DBR Metró Projekt Igazgatóság