BKV.hu

A szakszervezeti buszok nem tankolnak?


A szakszervezeteknek ugyanaz az ár egyik nap még kevés, a másik nap meg már sok

Félrevezető a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet mai állítása, miszerint a BKV Zrt. 50 millió forinttal drágább megoldást választott a midibusztenderen hozott döntéssel. Mint azt már korábban többször is közöltük, a közbeszerzési eljáráson hozott szigorúan szakmai döntés akár több százmillió forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak. Így - állításukkal szemben - valójában a szakszervezet próbálja félrevezetni a médiát, és a sajtón keresztül a fővárosi lakosságot.

A szakszervezeti vezetők korábbi számításai helytelenek voltak, hiszen csak a lízingdíjat és a járművezetők személyi jellegű ráfordításait tartalmazták, de kifelejtették az üzemanyagköltségeket és a karbantartás költségeit. Ezek figyelembe vétele nélkül a számítás érthetően torz eredményt ad. Megjegyezzük, kicsit ellentmondásosnak tűnik, hogy míg korábban a szakszervezetek a nyertes Orangewayst ki akarták záratni az eljárásból, mert irreálisan alacsonynak találták az árat, most pont ezt az árat sokallják.
Társaságunk ismételten hangsúlyozza, hogy a közbeszerzésen a legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltató kiválasztása volt a szempont.

A BKV Zrt. szerint nem egészséges, hogy a szakszervezetek továbbra is félrevezető tévhiteket keltenek a közvéleményben és a dolgozókban, ahelyett, hogy ők is inkább a fővárosi utasok kényelmes - az új, magyar buszokon történő - kiszolgálására helyeznék a hangsúlyt.