BKV.hu

A BKV Zrt. utasai érdekében tovább csökkenti autóbuszai átlagéletkorát!

Környezetvédelem...

Európai összehasonlításban is kedvezőtlen az autóbuszok jelenlegi több mint tizennégy éves átlagéletkora a BKV Zrt.-nél. A több mint ezerötszáz autóbusz egy része elöregedett, környezetszennyező, azonnali cserére szorul.

Napjainkban, amikor hetente a híradások elején szerepelnek a főváros légszennyezettségi mutatói, a BKV ZRt. is igyekszik tehermentesíteni a budapestiek levegőjén.

Jelenlegi járműparkunkban több száz darab olyan - 18 év feletti - Ikarus 260-as és 280-as típusú autóbusz található, melyek káros-anyag kibocsátásuk alapján (nitrogén-oxidok, szénmonoxid, szénhidrogének, részecskék) még az EURO1 környezetvédelmi szintbe sem sorolhatók be.

A beszerzendő járművek 2000-2002. évjáratok közt gyártartottak lesznek, a magyarországi üzembe helyezésükkor teljesítik az EURO 4-es környezetvédelmi követelményeket. A járművek üzembeállítását követően akár 110 darab - 18 év feletti, a legrosszabb károsanyag-kibocsátási mutatójú - jármű válna leselejtezhetővé. Ez a BKV Zrt. teljes autóbusz-állománya által kibocsátott káros-anyagok mennyiségében kb. 10%-os (évente mintegy 500 tonna) csökkenést eredményezne.

Többletforrások nélkül megoldott beruházás...

A közbeszerzési folyamat még nem zárult le, január 31-ig várjuk az ajánlatokat, hogy utasaink részére a legkedvezőbbet tudjuk kiválasztani. Természetesen csak másutt már referenciákat szerzett, légkondicionált, alacsonypadlós autóbuszokat fogunk vásárolni. A beszerzéshez a BKV Zrt. nem kér további többletforrásokat a Fővárosi Önkormányzattól, az üzleti terven belül maradva tudunk fejleszteni.

Esélyegyenlőség a hátrányos helyzetű utasoknak és a kerületeknek.
(Komfortnövekedés, fejlődés és kisebb karbantartási költségek)

Az így beszerzett alacsonypadlós autóbuszok kisebb része (15-20 db jármű) az esélyegyenlőség javítása érdekében Budapesten "terítve", különböző viszonylatokon kerülne felhasználásra.

Nagyobb részük egyes viszonylatokon (pl.: a XIII. és a IV. kerületet érintő 30-as, a XVIII. kerületet érintő 182-es és 184-es, 282E-es, 284E-es) illetve egyes hálózati fejlesztéseken (pl.: XVII. kerület) a zsúfoltság csökkentése, az utas-komfort növelése érdekében a jelenlegi szóló autóbuszok helyett kerülnének forgalomba állításra. Ez az egy férőhelyre jutó üzemeltetési költségekben is csökkenést eredményez.

A gazdaságos üzemeltethetés mellett az utazóközönség kiszolgálásának színvonalát nagymértékben javítják például a beépített légkondicionálók és az utasok tájékoztatására alkalmas technikai berendezések és a jó férőhely elhelyezésüknek köszönhetően, eleget tesznek a zsúfoltságot csökkentő program feltételeinek is.

Az első lépések..

A jelenlegi rendelkezésre álló forrásainkból most használt, maximum hat éves autóbuszokat tudunk vásárolni, azonban ezekkel is csökkentjük a környezetszennyezést Budapesten és több százalékkal csökken autóbuszaink átlagéletkora is.

A BKV Zrt. pénzügyi stabilizációjának megteremtése után folytatódnak majd az autóbusz-beszerzések, hogy minél kényelmesebb utazási körülményeket teremtsünk fizető utasaink részére. A fővárosiak, utasaink érdekében szeretnénk, hogy ezen törekvéseinkben mindenki partnerünk legyen.