
A BKV Zrt. közleménye a 70-es trolibusz vezetőjének balesetéről
2005. augusztus 11-én 8.35 órakor a 70-es trolibusz Olaf Palme sétány megállóhelyénél a trolibusz vezetője a bal kezével erőteljesen behúzta a kéziféket és ekkor áramütésre utaló érzete volt.
Az előírásoknak megfelelően értesítette az illetékes szakszolgálatokat.
A mentőszolgálat a járművezetőt megfigyelés céljából kórházba szállította.
A járművet a vonatkozó technológiai előírásoknak
megfelelően műszaki szakértői bizottság vizsgálta meg, amely az
alábbiakat állapította meg:
- A jármű reggeli jármű kiadáskori szivárgó árammérés értéke: 0,0 mA
- Az helyszínen, közvetlenül az eset után a mért érték: 0,0 mA
- A garázsban történő mérés alapján a műszaki szakértői bizottság hiányosságot nem állapított meg.
A fentiek alapján műszaki hiba az említett
járművön nem volt, áramütéses balesetet előidézhető műszaki hibát a
szakértői bizottság nem állapított meg.
A vezetőfülkében egyébként a járművezetőt egyetlen esetben érheti
áramütés, ha belenyúl a kontaktor szekrénybe és megfogja közvetlenül a
pozitív és negatív vezetéket, fizikai lehetetlenség, hogy áramütés érje
a kézifék megfogásától.
Minden áramütésre utaló bejelentésnél előírásaink alapján az orvosi ellenőrzés biztosítása kötelező, akkor is, ha az esemény feltételezett. A járművezető jelenleg megfigyelés alatt van, személyes elmondása alapján nem állapítottak meg a kórházban áramütésre utaló sérülést.