A korábbi évekhez hasonlóan,
a BKV Zrt. 2004-ben is igyekezett erősíteni a közösségi közlekedés
versenyképességét. A fejlesztések során a BKV Zrt. kiemelt törekvése
volt a kötöttpályás járatok erősítése, a mozgásukban akadályozott
utasoknak nyújtott szolgáltatások fejlesztése, a város területi
fejlődésének követése, valamint az utazási kényelem javítása. 2005-re
is ezen célokat tűzte ki maga elé a társaság.
A 2004. év fejlesztések:
63A autóbusz: Új járat Hűvösvölgy és Adyliget között közlekedik.
90-es autóbusz: A járat hosszabb útvonalon közlekedik, így a Moszkva tér és Csillebérc között közvetlen kapcsolat létesült.
99-es és 99A autóbuszok: A két járat összevonásával az
útvonalon a korábbinál egyenletesebb közlekedés valósult meg, a vonal
pesterzsébeti szakaszán pedig csökkent a zsúfoltság.
250-es autóbusz: Új járatként a Kosztolányi Dezső
tértől a budafoki hegyvidéken át Budafok központjáig közlekedik, új
lakóterületeket is bevonva a közösségi közlekedésbe, és új kapcsolatot
biztosítva a XI. és a XXII. kerület között.
Pestszentimre-busz: XVIII. kerületi helyi járat a kerületi
önkormányzattal kötött szerződés alapján, iskolás és helyi szociális
igényeket szolgál ki.
58-as autóbusz: A járat meghosszabbításával közvetlen kapcsolat létesült Budafok, Törley tértől az albertfalvai bevásárlóközpont között.
Ráckevei HÉV: A korábbinál sűrűbb, ütemesebb közlekedés
valósult meg a budapesti szakaszon, mind csúcsidőben, mind a hétköznap
napközbeni időszakban, ily módon a városi-elővárosi szerepű HÉV-vonal
jelentősége növekedett.
Éjszakai járatok: Hálózati szintű menetrendi
összehangolás, az átszállási kapcsolatok javítása, egyes vonalakon a
zsúfoltság enyhítése valósult meg.
7-es, 7A autóbuszok: A korábbi járműtípust felváltották az új, alacsonypadlós Volvo típusú csuklós autóbuszok.
9-es autóbusz: A korábbi járműtípus hétköznapokon részleges, hétvégén teljes felváltották az új, alacsonypadlós Volvo autóbuszok.
3-as, 32-es, 73-as gyors, 86-os és 139-es gyors autóbuszok: Ezeken a vonalakon hétvégi napokon meghirdetett időpontokban alacsonypadlós, Volvo autóbuszok közlekednek,
48-as, 72-es, 103-as, 136-os gyors, 159-es autóbuszok:
Ezen vonalakon az elavult IK. 280-as autóbuszok helyett fiatalabb,
arculati frissítésen átesett, középmagas-padlós IK. 435-ös kocsik
közlekednek.
31-es és 122-es gyors autóbuszok: A kéttengelyes autóbuszok
helyett csuklós autóbuszok közlekednek, a férőhelykínálat lényeges
bővítésével.
A 2005. évre tervezett és elindított fejlesztések:
További 50 alacsonypadlós Volvo csuklós autóbusz beszerzése, a mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető, immár városi méretű hálózat további bővítése. Az autóbuszok a nyári HÉV és metrópótlásban kiemelt szerepet kapnak.
6 új, alacsonypadlós szóló trolibusz beérkezése és forgalomba állítása a 76-os vonalon.
123-as autóbusz: a jelenlegi kéttengelyes autóbuszok helyett csuklós kocsik közlekednek majd.
Erzsébet-busz: A Gubacsi lakótelepet és a Mediterrán
lakóparkot feltáró új kerületi járat indítása, melyet a XX. kerületi
önkormányzat finanszíroz. A járat várhatóan 2005 tavaszán indul.
Infopark-busz: 2005. január 10-étől közlekedő járat,
mely a XI. kerületi Infoparkot a BKV Zrt. hálózatába integrálja, az
Infoparkkal kötött szerződés alapján.
18-as villamos: A járat meghosszabbítása Albertfalva, kitérőtől - részben új építésű pályán - a Savoya Park bevásárlóközpontig.
118-as villamos: A járat ezentúl nemcsak a reggeli, hanem a délutáni csúcsidőszakban is közlekedik Budagyöngye és Albertfalva között.
2005. június közepe és augusztus 20-a között folytatódik a kelet-nyugati metró rekonstrukciója.
A szerelvények a tavalyi évhez hasonlóan a Deák tér és a Déli
pályaudvar, illetve a Stadionok és az Örs vezér tere állomások között
közlekednek. Metrópótló autóbuszok járnak a Deák tér és a Stadionok
között. A 2005-ben átépülő állomások: Baross tér, Astoria és Batthyány
tér.
Folytatódik a szentendrei HÉV rekonstrukciója is. 2005. június vége és augusztus eleje között pótló autóbuszok közlekednek a HÉV helyett Batthyány tér és Békásmegyer között.
Budapesti Közlekedési Részvénytársaság