A BKV szabályosan gazdálkodik, nem trükköz
A Népszabadság mai számában megjelent Adótrükkel spórolnának című cikkben foglaltakat a BKV vezetése kategorikusan visszautasítja és hisztériakeltésnek tekinti, amely alkalmas a munkatársak közötti felesleges feszültségkeltésre. A cikkben megjelent számos állítás alaptalan, amellyekkel az újságíró félrevezeti a közvéleményt és a témában érdekelt kollégákat.
Ami az új autóbusz-közlekedési modell bevezetését illeti, arról a BKV-nak hivatalos információja nincs. Az azonban nyilvánvaló, hogy adott esetben egy esetleges kisebb teljesítmény megrendelése kevesebb humán erőforrást igényel. Ez a „képlet” igaz lehet a járművezetői állományra, nem áll egyenes arányban azonban a kiszolgáló, karbantartó személyzet létszámával.
Az üzemanyag-megtakarítás kifizetése területén a BKV maximálisan a törvény adta lehetőségek szerint kíván eljárni, és nyilvánvalóan a szabályozás keretein belül keresi a Társaság és a munkavállalók számára legoptimálisabb megoldást. Az ezzel összefüggésben várható esetleges változtatások - mint a cikk is írja - a bértárgyalások témája is, és szó sincs arról, hogy a munkaszerződés módosításának - a dolgozó részéről történő - elutasítása negatívan befolyásolná egy esetleges létszám leépítésben a munkatársak megítélését. Annál is inkább, mert munkaszerződés módosításokról még nem beszélhetünk, hiszen a BKV vezetése most tekinti át az üzemanyag-megtakarítás komplex kérdését, részleteiben elemezve a lehetséges hatásokat és csak az eredmény ismeretében kíván bármilyen konkrét lépést megfogalmazni. Addig is hangsúlyozzuk: a Társaság vezetése - amint korábban is, a jelen helyzetben is - azt tartja a legfontosabbnak, hogy a konkrét döntést megelőzze a hatásvizsgálat és a párbeszéd, mert minden érintett fél számára méltányos megoldást szeretnénk elérni. A méltányos eljárás megvalósításához pedig tolerancia, a körülmények megismerése és együttműködés szükséges. A BKV egyébként jelenleg is fizet üzemanyag-megtakarítást az arra jogosult dolgozóknak és természetesen a törvényes keretek között teszi ezt.
Végezetül: a BKV vezetése visszautasítja a cikk azon üzenetét is, amely a BKV részéről adótrükkök bevezetésének lehetőségét veti fel. A BKV minden esetben a törvény adta lehetőségek, a Társaság pénzügyi és üzemeltetői helyzetének, valamint nem utolsó sorban a munkavállalók érdekeinek figyelembevételével tervezi azokat a lépéseket, amelyek a hosszú távú fenntarthatóságot célozzák.
Ami az új autóbusz-közlekedési modell bevezetését illeti, arról a BKV-nak hivatalos információja nincs. Az azonban nyilvánvaló, hogy adott esetben egy esetleges kisebb teljesítmény megrendelése kevesebb humán erőforrást igényel. Ez a „képlet” igaz lehet a járművezetői állományra, nem áll egyenes arányban azonban a kiszolgáló, karbantartó személyzet létszámával.
Az üzemanyag-megtakarítás kifizetése területén a BKV maximálisan a törvény adta lehetőségek szerint kíván eljárni, és nyilvánvalóan a szabályozás keretein belül keresi a Társaság és a munkavállalók számára legoptimálisabb megoldást. Az ezzel összefüggésben várható esetleges változtatások - mint a cikk is írja - a bértárgyalások témája is, és szó sincs arról, hogy a munkaszerződés módosításának - a dolgozó részéről történő - elutasítása negatívan befolyásolná egy esetleges létszám leépítésben a munkatársak megítélését. Annál is inkább, mert munkaszerződés módosításokról még nem beszélhetünk, hiszen a BKV vezetése most tekinti át az üzemanyag-megtakarítás komplex kérdését, részleteiben elemezve a lehetséges hatásokat és csak az eredmény ismeretében kíván bármilyen konkrét lépést megfogalmazni. Addig is hangsúlyozzuk: a Társaság vezetése - amint korábban is, a jelen helyzetben is - azt tartja a legfontosabbnak, hogy a konkrét döntést megelőzze a hatásvizsgálat és a párbeszéd, mert minden érintett fél számára méltányos megoldást szeretnénk elérni. A méltányos eljárás megvalósításához pedig tolerancia, a körülmények megismerése és együttműködés szükséges. A BKV egyébként jelenleg is fizet üzemanyag-megtakarítást az arra jogosult dolgozóknak és természetesen a törvényes keretek között teszi ezt.
Végezetül: a BKV vezetése visszautasítja a cikk azon üzenetét is, amely a BKV részéről adótrükkök bevezetésének lehetőségét veti fel. A BKV minden esetben a törvény adta lehetőségek, a Társaság pénzügyi és üzemeltetői helyzetének, valamint nem utolsó sorban a munkavállalók érdekeinek figyelembevételével tervezi azokat a lépéseket, amelyek a hosszú távú fenntarthatóságot célozzák.
2014. február 25.
Bolla Tibor
vezérigazgató
vezérigazgató