A BKV ismét meghirdeti a reklámhelyeit
A mai napon a BKV Zrt. Igazgatósága döntött a korábbiakban jelentős sajtóérdeklődést kiváltó és eredménytelenül zárult reklámtender ismételt kiírásáról. A koncessziós eljárástól Társaságunk azt reméli, hogy a kiszélesített versenyhelyzetnek köszönhetően a lehető legmagasabb árbevételt tudjuk elérni.
A BKV által 2016-ban kiírt előző reklámtender hosszas jogorvoslati eljárások után 2021-ben – az ajánlattevő visszalépése miatt – eredménytelenül zárult. A Fővárosi Közgyűlés akkori döntésének megfelelően, alkalmazkodva az elmúlt 5 év piaci és jogszabályi változásaihoz, Társaságunk új alapokra helyezve hirdeti meg ismételten a reklámhelyek bérbeadását.
A 2016-os, vagyis az előző reklámtendert megalapozó körülményekhez képest sok változás történt mind a BKV reklámeszközeinek körében, mind a jogszabályi környezetben, így az új eljárásban már nem szerepelnek például sem a HÉV-hez kapcsolódó reklámhelyek, sem pedig – a településképvédelmi jogszabályrendszer miatt – a jelenlegi felszíni reklámeszközök sem. Az új kiírás figyelembe veszi továbbá a technológiai fejlődés adta új lehetőségeket, többek között a digitális eszközök telepíthetőségét.
A pályázati feltételeket úgy alakítjuk ki, hogy azok biztosítsák a minél szélesebb körű versenyt, illetve azt is, hogy mind technológiai, mind esztétikai szempontból modern, a megújuló eszközparkhoz és a XXI. századi elvárásokhoz méltó reklámeszközök jelenjenek meg a BKV reklámhelyein. Ezáltal hosszabb távon is biztosított ezek színvonalas hasznosítása, valamint a bérbeadásából származó bevételek maximalizálása is.
Ennek érdekében, értékelve a jelenlegi piaci környezetet és a korszerű, de beruházásigényes technológiai lehetőségeket, a reklámtendert 6 évre írjuk ki, és a korábbi eljárástól eltérően négy, jól elkülöníthető rész-csomagra lehet majd ajánlatot tenni.
2021. július 19.
BKV Zrt.