BKV.hu

A BKV cáfolja Nemes Gábor kijelentését

200 millió forintos költség helyett 42 millió

A BKV visszautasítja Nemes Gábor szakszervezeti vezető ma megjelent sajtónyilatkozatát, miszerint a BKV-nak napi 3,5 millió forintjába kerül a 25 alvállalkozói autóbusz, és ezáltal a Társaság költségei október végére elérhetik a 200 millió forintot. Ezzel szemben október végéig mindösszesen 42 millió forint várható többletköltségről van szó.

A szerződött alvállalkozók korábban közbeszerzési pályázaton nyertek, a velük kötött alvállalkozói szerződések lehetővé teszik többlet járművek igénybevételét, amire az iskolakezdés miatt volt szükség. A járműbérléssel kapcsolatban időigényes közbeszerzési eljárást kellene lefolytatni, amire a már említett okokból nem volt lehetőség. A BKV az utasok és a közszolgáltatási szerződés betartása érdekében döntött.

A BKV Zrt. és az alvállalkozók közötti szerződések tartalmaznak olyan kitételt, amely alapján - amennyiben tömegközlekedési szolgáltatás folyamatos biztosítása miatt felmerülő forgalmi igények és körülmények ezt szükségessé teszik, úgy - a BKV jogosult az adott szerződés terhére ideiglenes jelleggel többlet járműveket bevonni.

A szakszervezeti vezető fenti kijelentése alkalmas arra, hogy félretájékoztasson. Ezzel szemben a 25 db forgalomba állt alvállalkozói jármű napi költsége 2,4 millió Ft, ami az október végéig tartó időszakra vetítve 101,3 millió Ft.

A járművek napi költségét ugyanakkor jelentősen csökkenti az alvállalkozói üzemeltetésből származó, a ki nem adott autóbuszok miatti megtakarítás (mint például az üzemanyagköltség) is. Az összes költség és a várható megtakarítások figyelembevételével október végéig mindösszesen 42 millió forintos többletköltség várható, azaz csupán a negyede a Nemes Gábor által közölt pontatlan adatoknak.

Az alvállalkozó által történő üzemeltetésből adódóan a társaságunknál nem szűnik meg egyetlen munkavállaló munkaviszonya sem, csak egyes járművezetők másik vonalakon fognak szolgálatot teljesíteni. A BKV vezetése megérti, hogy a szakszervezeti vezetők egyes szakmai döntéseket másként értékelnek, azonban ezekben az esetekben is fontos a szakmai adatok hitelessége.