-
Magunkról
- Általános információk
- Cégfelépítés
- Cégfilozófia
- Integrált irányítási rendszer
- Virtuális Erőmű Program
- Járműveink
- Társadalmi felelősségvállalás
-
Közérdekű adatok
- I. Szervezeti, személyzeti adatok
- II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
- III. Gazdálkodási adatok
- Különös Közzétételi Lista
- Egyedi Közzétételi Lista
- Archívum
- Közszolgáltatási szerződés
- Éves beszámolók
- Közzétételi szabályzat 2017
- Közbeszerzés
- A Társaság 2022. évi Fenntarthatósági Jelentése
- Villamos infrastruktúra tervezési irányelvek és fenntartási adatok
- EU Projektek
- Sajtószoba
- Médiasarok
- Elérhetőségek
- Hasznos linkek
- Éves jelentések
- Történelmünk
- Beszerzések
- Turisztika
- Értékesítés
- Bérbeadás
- Webshop
- Karrier
- Közérdekű
30 éve búcsúztak az UV-villamosok a Nagykörúttól
A 60-as és a 70-es években UV-szerelvények közlekedtek a 4-es, a 6-os és az azóta már megszűntetett 46-os illetve 66-os nagykörúti vonalakon. Az utolsó háromkocsis szerelvény 1978. május 12-én robogott végig a 6-os vonalán.
A villamosok lecserélésére elsősorban a növekvő utasforgalom miatt volt szükség. A két motorkocsiból és a közéjük kapcsolt pótkocsiból álló szerelvények már nem tudtak megfelelő számú utast szállítani az elvárható kényelem mellett, ezért 1978. április 28-ától folyamatosan érkeztek a Nagykörútra a korszerűbb, és nagyobb befogadóképességgel rendelkező Ganz csuklós szerelvények.
A viszonylatok vonalvezetése a 60-as és 70-es
években sok változáson ment keresztül, azonban egyértelműnek tűnik,
hogy a 4-es és a 6-os vonal egyfajta közlekedési ütőérként is
funkcionál Budapest életében, hiszen rengeteg fontos csomópontot köt
össze a fővárosban.
Ma, éppen 30 éve, hogy az utolsó ilyen villamos végiggördült az egyik legforgalmasabb budapesti villamos vonalon.