Végleges típusengedélyt kapott a 2-es metróvonalra érkező új Alstom-metró
2012-06-04 20:55:12
Megkapta a végleges típusengedélyét a kelet-nyugati, azaz a 2-es metróvonalra érkező új Alstom Metropolis szerelvény. A gyártó Alstom a Nemzeti Közlekedési Hatóság számára bizonyítani tudta: a szerelvények a módosított fékrendszerrel teljesíteni tudják a magyar előírásokat.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közleményében tudatta: megadja a végleges típusengedélyt a Alstom Metropolis metrószerelvényekre. A kettes vonalra szánt öt kocsis vonatok esetében az NKH a korábbi kifogások kapcsán közleményében jelezte: "az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal igazolást nyert, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az Országos Vasúti Szabályzatban előírt fékberendezések biztonsági szintjének."
Korábban ugyancsak kifogás tárgyát képezte a menet-fék vezérlő-kapcsoló nem megfelelő kialakítása. Ezt is módosította az Alstom, így a kontroller megfelelő kialakításával biztosította a szerelvény akaratlan indíthatóság elleni védelmét.
A típusengedélyhez szükséges újabb 4000 kilométeres tartampróbát a szerelvény hibamentesen teljesítette, így a hatóság megbizonyosodott a felől, hogy vonatok biztonságosan üzemeltethetők - tudatta az NKH.
A szerelvényeket gyártó Alstom közölte: "a végleges típusengedély birtokában az Alstom megkezdheti a 22 új, 5 kocsiból álló szerelvény leszállítását Budapestre. A megállapodás szerint az Alstom-nak havonta 3 szerelvényt kell átadnia." A szerelvények leszállítása után mindegyik szerelvényre meg kell szerezni még az üzembehelyezési engedélyt, mielőtt az új metrószerelvények a budapesti utazóközönség szolgálatába állnak, mely a következő hónapokban, ütemezetten történhet.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közleményében tudatta: megadja a végleges típusengedélyt a Alstom Metropolis metrószerelvényekre. A kettes vonalra szánt öt kocsis vonatok esetében az NKH a korábbi kifogások kapcsán közleményében jelezte: "az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal igazolást nyert, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az Országos Vasúti Szabályzatban előírt fékberendezések biztonsági szintjének."
Korábban ugyancsak kifogás tárgyát képezte a menet-fék vezérlő-kapcsoló nem megfelelő kialakítása. Ezt is módosította az Alstom, így a kontroller megfelelő kialakításával biztosította a szerelvény akaratlan indíthatóság elleni védelmét.
A típusengedélyhez szükséges újabb 4000 kilométeres tartampróbát a szerelvény hibamentesen teljesítette, így a hatóság megbizonyosodott a felől, hogy vonatok biztonságosan üzemeltethetők - tudatta az NKH.
A szerelvényeket gyártó Alstom közölte: "a végleges típusengedély birtokában az Alstom megkezdheti a 22 új, 5 kocsiból álló szerelvény leszállítását Budapestre. A megállapodás szerint az Alstom-nak havonta 3 szerelvényt kell átadnia." A szerelvények leszállítása után mindegyik szerelvényre meg kell szerezni még az üzembehelyezési engedélyt, mielőtt az új metrószerelvények a budapesti utazóközönség szolgálatába állnak, mely a következő hónapokban, ütemezetten történhet.