
Nagykörúti felújítás
Peronok
- A peron teljes hosszában piros és fekete váltakozó sáv jelzi a jármű felöli oldalt. A végigfutó sávon sötétszürke színű rész jelöli, hogy ott nyílnak a Combino villamos ajtajai. Ahol nincs ajtó, ott vörös színnel jelzett a peron széle).
- Minden megállóban a sötétszürke ajtójelölést kiegészíti a második és hetedik ajtónál a peronra festett piktogram jelzés, valamint zöld keresztburkolat. Ez a zöld felület jelzés a babakocsival, vagy kerekesszékkel közlekedők számára a Combino villamos részükre használható ajtajaihoz (második és hetedik ajtó), ahol rögzített kerekes székes elhelyezésre külön lehetőség biztosított.
- A vak és gyengénlátó utasokat érdes felületű, kismértékben (1 cm) kiemelkedő, világos színű kövek vezetik a villamos első és utolsó ajtajához segítve ezzel a könnyebb be- és kiszállást.
- A peronburkolatán látható, hogy a különböző funkciókat nem csak színnel, hanem a kövek lerakásának különböző megoldásaival is meg lehet különböztetni, érzékelni (párhuzamos és diagonális kőlerakás).
Egyéb munkák, amelyek részben elkészültek (de a második ütemben folytatódnak):
- Megújultak a Moszkva téri, a Margit utcai és az Aradi utcánál lévő vágánykitérők és néhány ívben az elhasználódott vágányokat.
- A Hungária kocsiszín felújítása alkalmassá tette azt az új Combino villamosok befogadására.
- A felújítás érintette azokat a villamos kiálló útvonalakat is, melyeket a Combino villamosok a napi forgalomba-álláshoz használnak (Hungária kocsiszín és Nagykörút között).
Az esélyegyenlőség érdekében végzett munkák
- Az akadálymentes peronok kialakítása a Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével, valamint a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével (MEOSZ) egyeztetve valósult meg.
- A MEOSZ kerekes-székes képviselői több alkalommal is tesztelhették a villamost és a peronokat,
- A peronok akadálymentesített kialakítása a nemzetközi tapasztalatok és a hazai irányelvek alapján valósult meg.
(A Siemens cég tervezőjének jelenlétében az érintettek négyféle kerekesszékkel próbálták ki, hogy miként tudnak bejutni a járműbe. A Combino villamos belsejében, annak második és hetedik ajtajánál - az eredeti elképzelés szerint is - van lehetőség kerekes szék rögzített elhelyezésére. A Combino második és hetedik ajtajánál a BKV Zrt. külön kérésének megfelelően a villamos vonalába simuló küszöböt fognak még elhelyezni a járműkivitelezők. Ezzel a csúszásmentesített felületű, kissé lejtő, 6 cm széles küszöbbel legfeljebb 4 centiméterre csökkenthető a jármű és a peron közötti távolság, illetve terhelt villamosnál 1-, üres villamosnál 4 centiméter a peron és a Combino jármű küszöbe közötti magasságkülönbség.) - A Nyugati téri aluljáró felújítására, illetve a villamos aluljáró lépcsőjének tetőkialakítására, valamint a mozgáskorlátozottak számára létesítendő korlátlift megvalósítására külön tervpályázatot ír ki a főváros.
Összhang a fővárosi egyéb munkákkal
A fővárosban zajló felújítási munkák összehangoltak ütemezés és
munkahelyszín szerint is. A nagykörúti felújítás illeszkedik a 4-es
metró munkáihoz, a 2-es metró rekonstrukciójához és az útfelújításokhoz
is.
A II. ütemben is folytatódnak az első ütemben megkezdett munkák, csak másik szakaszon:
A II. ütem építési munkái (Blaha Lujza tér és Móricz Zs. tér között):
- A II. ütem építése június 9-éig tart.
- A második szakaszban újabb 14 peron épül át, így a teljes Nagykörúton összesen 30 peron újul meg.
- A II. ütemben 3 megálló szélesebb lesz: a Rákóczi téren, a Baross téren, valamint a Mester utcában.
- Ezen a szakaszon is minden megállóban több lesz az utasváró, perononként összesen négy.
- A jegyautomaták is megújulnak a Nagykörút mentén a második ütem végéig, azaz június 9-éig.
- Folytatódik az áramellátási rendszer felújítása.
A nagykörúti munkák befejezése
- A II. ütem munkái június 9-én befejeződnek. Így június 10-én megindulhat a villamosforgalom a Nagykörúton. (egyelőre még nem a Combino villamosokkal)
- A II. ütemben átépül a 6-os villamos végállomása, mivel a
jövőben illeszkednie kell a majdani 4-es metró állomásához is. Ezért a
korábbi Siroki u.-Váli u.-i épülettömb körbenjárása megszűnik és
helyette ún. Villamos fejvégállomást alakítunk ki a Karinthy F. utcában.
Így, bár június 10-én a nagykörúton megindul a villamos forgalom, az még a június 10-11-ei hétvégén nem érinti a korábbi 6-os villamos végállomását. Így az új fejvégállomás építése miatt a járatok a 4-es villamos (Skála előtti) végállomásáig közlekednek. Azon a hétvégén a Móricz Zs. körtér és Karinthy F. út megközelíthetősége érdekében egy rövid villamospótló autóbusz jár a Petőfi híd budai hídfője, valamint a Móricz Zsigmond körtér között.
A teljes nagykörút befejezésével elkészülő új peronok adatai
Egyéb információk