BKV.hu

Megérkezett az északi alagútépítő pajzs is a Bocskai úti metróállomásra

A déli pajzs másfél hónappal korábbi betörését követően az északi alagútépítő pajzs is megérkezett 2008. április 23-án délután a 4-es metró leendő, Bocskai úti állomására, ezzel több mint 2 kilométernyi alagút elkészült az északi oldalon is. Az építkezés továbbra is az ütemtervnek megfelelően halad, a pajzs a műszaki karbantartást követően hamarosan útnak indul a Móricz Zsigmond körtér felé.

Megépült a leghosszabb szakasz mindkét alagútja

A déli alagutat építő Boros pajzs 2008. március 7-én érkezett be az állomásszerkezetbe, jelenleg a Móricz Zsigmond körtél felé tart, ahová néhány napon belül meg is érkezik. A Tétényi út és a Bocskai út közötti alagútszakasz volt egyébként a leghosszabb, hozzávetőleg 1400 méter. Az északi, Bochkor névre keresztelt pajzs beérkezésével több, mint 2900 ún. tübbing gyűrű került beépítésre.

Mindkét pajzs a terveknek megfelelően haladt a föld alatt, egyre pontosabban és gyorsabban építkezve. A várakozásoknak, terveknek megfelelően a budai oldal agyagos talaja kiváló feltételeket nyújtott az építkezésnek. A most elkészült alagútszakaszon sem kellett műszaki, vagy egyéb probléma miatt leállnia az alagútépítésnek.

A Bocskai úti állomás szerkezete 90 százalékos készültségű

Az állomás egyébként a pajzsok fogadására időben felkészült. Az állomásban a résfalak és az alaplemez után a belső bélésfalak is megépültek minden olyan szakaszon, ahol az alagútépítő pajzs áthaladását nem akadályozzák. Ezen kívül a Bocskai úti lift és szellőző kialakítása folyik az aluljáró kijáratának átépítésével. Az állomás milánói módszerrel épül, ez tette lehetővé, hogy bár az építkezés még tart, a felszínen a villamos és részben a közúti közlekedés biztosított legyen. Az állomásszerkezet építésének üteme a pajzsok átvonultával lassul, a teljes befejezés jövőre várható, azonban már idén elkezdődik az állomás belső beépítése.

A kész állomásról

A Bocskai úti metróállomás kialakításánál az egyik fontos szempont volt, hogy később innen lehet majd szárnyvonalat továbbépíteni Budafok irányába. A volt budai Skála környéke kereskedelmi és hivatali központ, a 4-es metró újabb lendületet fog adni a városrész fejlődésének. A földalatti aluljárójából több irányba lépcsők vezetnek a felszínre és négy állandóan üzemelő lift is épül a teljesen akadálymentes közlekedés érdekében. A teljes állomásszerkezet elkészülte 2009. közepén várható.