
Konferencia a városi és elővárosi közösségi közlekedés finanszírozásáról
„A városi és elővárosi közösségi közlekedés finanszírozása” címmel a BKV Zrt. – vidéki társszolgáltatók képviselőinek bevonásával – a mai napon konferenciát tartott, amelynek elsődleges célja volt, hogy párbeszéd és kreatív együttgondolkodás kezdődjön a városi és elővárosi közlekedés finanszírozásáról, valamint, hogy szakmai javaslatokkal segítse a döntéshozatali munkát.
A konferenciát elsősorban a BKV Zrt.
érdekképviseletei kezdeményezték annak érdekében, hogy szakmai
tapasztalattal hozzájáruljanak az állami és önkormányzati
szerepvállalás és finanszírozási kötelezettség törvényi szabályozásának
megalkotásához.
A megbeszélést Balogh Zsolt általános
vezérigazgató-helyettes nyitotta meg, aki a párbeszéd fontosságát
hangsúlyozta, hiszen olyan kérdések megvitatását tűzték ki célul a
konferencia résztvevői, amelyek a közösségi közlekedés mindenkit érintő
problémáira világítanak rá.
Szakmai előadást tartott Tóth Norbert gazdasági
vezérigazgató-helyettes, a Társaság jelenlegi pénzügyi helyzetéről és
finanszírozási lehetőségeiről. Szalai László stratégiai és szervezési
igazgató bemutatta a Budapesthez hasonló közlekedési struktúrával
rendelkező európai nagyvárosok finanszírozásának modelljeit és
gyakorlatát. Az ülés első szekciójának végén Nemes Gábor a CINASz
Közlekedési Szakszervezet, valamint a Városi Közlekedési
Szakszervezetek Szövetségének elnöke mutatta be a munkavállalói
helyzetképet, a szakszervezetek szerepét érdekvédelmi oldalról
szemlélve a város közlekedését.
Takács László közlekedési szakértő az ellátási kötelezettség konkrét
meghatározásának lehetőségeit elemezte, a helyi és helyközi
közlekedésben, regionális szinten, az állam és az önkormányzatok
vonatkozásában. Mihálszky Gábor közlekedési vezérigazgató-helyettes a
közösségi közlekedés fejlesztési lehetőségeit fejtette ki előadásában.
Utolsó előadókként Dr. Denke Zsolt és Kéthelyi József, a BKSZ Kht.
ügyvezetői beszéltek a fejlesztési célokkal összehangolt finanszírozási
megoldásokról és a tervezett tarifaközösségről.
A konferencia lezárásként az előadásokkal kapcsolatosan felmerülő
kérdésekről, a közeljövő feladatairól, a szükséges közösségi
közlekedési kérdések törvényi szintű szabályozásának konkrét
meghatározásáról egyeztettek a résztvevők.
A konferencia végén megalakult a finanszírozással foglalkozó szakmai
munkacsoport. A részletekbe menő munka jövő héten kezdődik, minden
érintett bevonásával.