BKV.hu

Elkészült a 4-es metró új ütemtervét megalapozó szakmai anyag

A 2011 év vége reális elvárás a próbaüzem befejezéséhez

Az elmúlt időszak műszaki nehézségeit is beépítve elkészítette a DBR Metró Projekt Igazgatóság a 4-es metró beruházás új, ma reális ütemtervét. A Fővám tér, a Gellért tér és az alagútépítés kapcsán felmerült néhány hónapos késedelemmel is kalkuláló, tegnap véglegesedett anyag szerint - ahogy azt a Főváros is mondta korábban - tartható a négy hónapos próbaüzem 2011. év végi lezárása, ahogy a vonal végső átadása is az utazóközönség számára.

A 4-es metró projekt egy rendkívül sokszereplős és számtalan - legtöbbször egymásra épülő - munkafázisból álló beruházás, melyben bármelyik kivitelező késedelme hatással lehet a teljes projekt véghatáridejére. A DBR szakemberei hónapok óta azon dolgoznak, hogy az évközben felmerült műszaki nehézségek időhatásait is beépítve, néhány munkafázist előrehozva láthatóvá váljon, hogy mi a jelenlegi legjobb tudásuk szerinti optimalizált és reálisan tartható véghatáridő. A szakmai anyag napokon belül a Főváros elé kerül.

A Fővám téri peronalagutak megépítésének kockázatait a minimumra csökkentő megoldás megszületett, a Hídépítő engedélymódosítási eljárása hamarosan lezárul, a munka elkezdődhet, az állomásszerkezet pedig reálisan márciusra kerülhet a pajzsok fogadására alkalmas állapotba. A Műegyetem CH épületének további süllyedését megakadályozó utasítást a Gellért téri állomás belső falazatának mielőbbi megépítésével kapcsolatban a BAMCO konzorcium néhány hete, az egyetemmel kötött akkori megállapodást követően átvette, jelenleg nagy erőkkel dolgozik. Az alagútépítés folytatását lehetővé tevő hatósági jóváhagyás is valószínűleg megszületik néhány napon belül és a következő, Gellért téri állomás utolsó, már említett jelentős munkafázisának befejeződést követően, előre láthatón két hónapon belül folytatódhat. Mindezek mellett közeledett az elmúlt napokban a DBR és a BAMCO konzorcium álláspontja és úgy tűnik, hogy választott bíróság nélkül, békés úton, a Projekt Igazgatóság számára elfogadható módon sikerül megállapodni.

Azért is különösen fontosak az új menedzsment ezen lépései, mert nyár végén kapták meg a brüsszeli szakértők a főváros Kohéziós Alap támogatási kérelmét, melynek elbírálásában nagy szerepe lehet az említett műszaki nehézségek szakszerű kezelésének és kedvező megoldásának a projekt egésze szempontjából. A teljes beruházás 517 milliárdos költségvetéséhez hozzávetőleg maximálisan 350 milliárd forint támogatást vár a beruházó az elkövetkező években, melyből jelenleg a 353 milliárdba kerülő első, Kelenföldet a Baross térrel összekötő szakasz tekintetében mintegy 220 milliárd forintnyi összeget remél az építtető.


DBR Metró Projekt Igazgatóság