Veterán busszal a szentendrei múzeumba!

  • 2013-03-30 09:04:24

Április 6-tól szombatonként, várhatóan három hónapig a BKV Ikarus 180-as autóbuszával is utazhatnak a közlekedés szerelmesei a Széll Kálmán tér és a BKV szentendrei múzeuma között. A BKV nosztalgia villamosai már jól ismert színfoltjai a budapesti közlekedésnek. A tavasz kiváló lehetőség arra, hogy ezúttal - kísérleti jelleggel - a veterán buszközlekedés is elinduljon a fővárosban, ráadásul az ország egyetlen muzeális csuklós autóbuszával.

Ezen a tavaszon április 6-tól kísérleti jelleggel minden szombaton 40 férőhelyes nosztalgiajárattal is megközelíthető a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum.

A Városi Tömegközlekedési Múzeum a nosztalgiabusz mellett elérhető a H5-ös hév Batthyány térről Szentendére induló vonataival is. A szentendrei végállomásról a Volánbusz-pályaudvar felé kilépve, pár perces sétával elérhető a múzeum bejárataA buszok a Széll Kálmán téren a metrópótló autóbuszok megállóhelyéről, Szentendrén a hév-pótló autóbuszok megállójából indulnak.

Figyelem! 2013. Június 29– én az M2 metró pótlása miatt a buszok a Várfok utcához közeli leszállóhelyről indulnak (kb. 150 m-rel hátrébb).
  • Indulási időpontok a Széll Kálmán térről: 09:30, 12:00, 14:30
  • időpontok Szentendréről: 11:15, 13:45, 16:15
 
A buszon különleges díjszabás érvényes. A menetdíjak a következők:
  • Felnőtt (14 év felett): 800 Ft
  • Gyermek (3-14 év között): 500 Ft (6 év kor alatt a múzeum látogatására is jogosít)
  • Felnőtt menettérti (14 év felett): 1000 Ft
  • Gyermek menettérti (3-14 év között): 600 Ft
 
 

Utasaink az autóbuszra olyan menetjegyet is válthatnak, amelyek egyben feljogosítanak a Városi Tömegközlekedési Múzeum kiállításának megtekintésére is. ezek árai:
  • Felnőtt (14 év felett): 1100 Ft
  • Gyermek (6-14 év között): 750 Ft
  • Felnőtt menettérti (14 év felett): 1300 Ft
•   Gyermek menettérti (6-14 év között): 900 Ft

A busz befogadóképessége 40 fő, jegyet érkezési sorrendben a helyszínen a kalauznál lehet váltani. A nosztalgia busz várhatóan három hónapig közlekedik majd, kísérleti jelleggel.

Az Ikarus 180-as csuklós autóbusz prototípusát az 1961-es Budapesti Nemzetközi Vásáron mutatták be, igaz, az itt kiállított kocsi - megfelelő hajtáslánc hiányában - még nem volt üzemképes. A sorozatgyártás megkezdése után az Ikarus 180-as és szóló párja az Ikarus 556-os típusokból évente ezres nagyságrendben gyártott az Ikarus, és a gyár ötvenezredik autóbusza is egy Ikarus 180-as volt.
A típus különböző változatait exportálták a szovjet, kelet-német, román, bolgár, sőt egyiptomi, iraki, tunéziai, lengyel és mongol városokba is.
Magyarországon a csuklós 180-as jellegzetesen budapesti kocsi lett, vidéki városokba alig kerültek ezekből a járművekből.
A típus gyártását 1974-ben fejezték be, amikor már folyt az Ikarus 280-asok termelése.
A most elindított kocsit a BKV őrizte meg az utókornak, és muzeális tevékenységünk keretében újítottuk fel. Most üzemképessé téve ismét szállít utasokat, akik között biztosan lesznek olyanok is, akik nosztalgiával állapítják majd meg, hogy a 40 ülőhelyes buszban még az egykori ülőkalauznak beépített ülés is látható.
Az autóbusz 2012 végén a Nemzeti Közlekedési Hatóság előtt sikeres vizsgát tett, így utasszállításra alkalmas minősítést szerzett.
 
Várunk minden érdeklődőt!
 

BKV Zrt.
Budapesti Közlekedési Központ