BKV.hu

Újabb pajzsbetörés: Megérkezett a Móricz Zsigmond körtérre a déli alagútépítő pajzs

Elérte a 4-es metró épülő Móricz Zsigmond körtéri állomásszerkezetét 2008. április 28-án a déli (Boros névre keresztelt) alagútépítő pajzs. A szükséges karbantartási munkálatokat követően folytatódik az alagútépítés, a pajzs várhatóan legkorábban három hónap múlva éri majd el a budai oldal utolsó állomását, a Szent Gellért teret.

Megépült a déli alagút a Bocskai út és a Móricz Zsigmond körtér között is

A déli alagútépítő pajzs március elején tört be a Bocskai úti állomásszerkezetbe, azóta valamivel több, mint 300 méter alagutat épített (összesen eddig 2400, míg a Bocskai úton jelenleg az ilyenkor szükséges karbantartás alatt álló északi párja 2000 métert), azaz közel 4,5 kilométernyi (kb. 3000 ún. tübbing gyűrűből álló) alagút elkészült. Az építkezés továbbra is az ütemtervnek megfelelően halad, legkorábban augusztusban érheti el a gépvakond a Szent Gellért teret.

A pajzsok haladásáról

Mindkét pajzs az előzetes ütemtervnek megfelelően haladt a föld alatt, egyre pontosabban és gyorsabban építve az alagutakat. A várakozásoknak, terveknek megfelelően a budai oldal agyagos talaja kiváló feltételeket nyújtott az építkezésnek. A most elkészült alagútszakaszon sem kellett műszaki, vagy egyéb probléma miatt leállnia az alagútépítésnek.

A Móricz Zsigmond körtéri állomásról

A Móricz Zsigmond körtéri állomás szerkezeti sajátossága nem tette lehetővé a milánói módszer alkalmazását, ezért itt a résfalak (oldalfalak) megépülte után a földkiemelés történt meg, majd alulról felfelé kezdték el építeni az állomásszerkezetet. Mára elkészült a szellőző műtárgy szerkezete is, jelenleg a belső szerkezetek, a bélésfalak és a födémek építése folyik.


DBR Metró Projekt Igazgatóság