Teljes a budai fonódó villamoshálózat március 14-étől
Március 14-étől (hétfőtől) új, teljes vonalán, Dél-Budától Óbudáig közlekedik a 19-es és a 41-es villamos, ugyanis véget ért a Lánchíd budai hídfője alatti villamosalagút felújítása. Az elmúlt héten a szakemberek minden, a budai fonódón közlekedő villamostípussal tesztelték a kiszélesített alagutat, a benne húzódó új villamospályát, a vasúti biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket. Az új villamosalagút átadásával teljessé válik a budai fonódó villamoshálózat. Ezt megelőzően, a végleges forgalmi rend kialakítása miatt március 12-én (szombaton) és 13-án (vasárnap) a 19-es villamos északi vonalszakaszán a Bécsi út/Vörösvári út és a Batthyány tér M+H között közlekedik; a Batthyány tér M+H és a Clark Ádám tér között szombaton és vasárnap a 109-es busszal lehet utazni.
Befejeződött a Lánchíd budai hídfője alatt húzódó villamosalagút 2015 márciusában kezdődött felújítása, amelynek eredményeként minden, a budai fonódó hálózaton közlekedő villamostípus át tud haladni azon. Március 14-étől (hétfőtől) új, teljes vonalán közlekedik a 19-es és a 41-es villamos: előbbi a Kelenföld vasútállomás M, utóbbi a Kamaraerdei Ifjúsági Park végállomásától Óbudáig, a Bécsi út/Vörösvári út végállomásig. Ettől a naptól a 109-es busz is végleges útvonalán, Óbuda, Bogdáni út és a Batthyány tér M+H között viszi az utasokat. Ezzel teljessé vált a budai fonódó villamoshálózat.
A Lánchíd alatti villamosalagút átadása előtti hétvégén, március 12-én (szombaton) és 13-án (vasárnap) a 19-es villamos északi vonalszakaszán a Bécsi út/Vörösvári út végállomástól a Batthyány tér M+H megállóhelyig viszi az utasokat. A Batthyány tér M+H és a Clark Ádám tér között a hétvégén a 109-es busszal lehet utazni. A buszjárat vasárnap is a szombati követési gyakorisággal közlekedik. A 19-es és a 41-es villamos déli vonalszakaszán (a Clark Ádám tér és Kelenföld vasútállomás M, illetve a Kamaraerdei Ifjúsági Park között) a villamosok forgalmi rendje a március 12-13-i hétvégén nem változik.
A Lánchíd budai hídfője alatt húzódó, új szerkezetű alagút építése a gondos tervezésnek és szervezésnek köszönhetően úgy zajlott, hogy közben mind a Clark Ádám tér, mind a Lánchíd forgalma folyamatos volt. Az új alagút szélesebb lett, a korábban középen álló alátámasztó acéloszlopokat elbontották. Az alagút Lánchídtól délre eső ki- és bevezető szakaszán szintén új támfalakat és támfalburkolatot húztak fel, új vonalvezetést kapott a villamospálya, megújult a felsővezeték, a közvilágítás, a rakparti járdák és korlátok, valamint a villamospálya melletti park is. A munkák speciális jellege miatt a kivitelezés különleges felkészültséget és figyelmet igényelt. A felújítás befejezését követően néhány napig próbajáratok közlekedtek az alagútban; ebben az időszakban a szakemberek az új villamospályát, a vasúti biztosítóberendezéseket és az új felsővezetékeket is tesztelték.
A BKK elkötelezett a fővárosi közösségi közlekedés folyamatos fejlesztése iránt, ezért 2016-ban is folytatódik a budai villamosvonalak korszerűsítése. Ez év nyarától elkezdődik az Alkotás úti, a Bartók Béla úti, a Fehérvári úti és a Villányi úti villamosvonalak akadálymentesítése a peronok átépítésével. A felújítási munkák során kiegészítő, áramellátási, pályaépítési és váltókorszerűsítési munkákat is elvégeznek.
Budapesti Közlekedési Központ