BKV.hu

Gyorsít az új metró: éjjel 65 km/órás sebességgel futott a metropolis az alagútban

Komfort teszt: fedélzeti kényelemből is sikeresen vizsgázott az új budapesti metrószerelvény

Ma éjjel első alkalommal futott saját "lábán", azaz kísérő jármű nélkül az új METROPOLIS metrószerelvény a budapesti 2-es metróvonal alagútjában, a BKV és az Alstom szakemberei által most megkezdett, úgynevezett komfort tesztek során. A kétlépcsős komfort tesztek keretében a szakemberek az új metrókocsik horizontális és vertikális elmozdulásait vizsgálják, vagyis azt, hogy az új szerelvény nem rángat-e menet közben oldalirányban a síneken, különböző sebességszintek mellett. Mivel az új metrószerelvény ma éjjel haladt végig először a 2-es metróvonalon úgy, hogy saját hajtásrendszerét használta, a szakemberek fokozatosan, körönként 10 km / órás léptékekben emelték a szerelvény sebességét addig, amíg el nem érték a tesztekre engedélyezett legnagyobb, 65 km / órás sebességet. Az első komfort teszten az új budapesti metró sikerrel vizsgázott, a szakemberek nem mértek a megengedettnél nagyobb oldalirányú elmozdulásokat. Ennek eredményeként, a most megszokottnál lényegesen nagyobb fedélzeti komfortban utazhatnak majd a budapestiek a várhatóan decemberben forgalomba álló új METROPOLIS metrószerelvényeken, amelyeknek ráadásul gyorsulása és lassulása is teljesen egyenletes, "rángatás mentes".

A szeptemberben és októberben elvégzett és még folyamatban lévő tűzoltópróbákat követően, újabb jelentős állomáshoz érkezett az a tesztsorozat, amelynek keretében a BKV és az Alstom szakemberei alapos vizsgálatnak vetik alá az új budapesti metrószerelvény prototípusát és felkészítik azt a 2-es metróvonalon való biztonságos üzemre.

Ezen tesztek keretében a szakemberek - Budapesten és Franciaországban - az előírás szerinti vizsgálati terveknek megfelelően vizsgálták már az új szerelvények hajtás- és fékrendszerét, gyorsulását és lassulását, fedélzeti kényelmi és utas információs rendszereinek működését, az irányítórendszerekkel való kompatibilitását. Emellett elvégeztek rajta egy rendkívül intenzív, 14.000 km-es tartóssági tesztet is, 800 méterenkénti megállással és ajtónyitással és közben mérték a szerelvények belső és külső zajszintjét is.

A budapesti 2-es metróvonalon ma éjjel megkezdődött komfort tesztek ebbe az alapos tesztsorozatba illeszkednek. A tesztek célja az, hogy a szerelvény műszaki paramétereinek ellenőrzését és beállításainak véglegesítését követően immár azt vizsgálják, hogy milyenek a szerelvény menettulajdonságai abban a tényleges műszaki környezetben, ahol az új metró mintegy 30 éven keresztül teljesít majd szolgálatot.

A komfort teszt ma éjjeli, sikeres első fordulóját a pénteki üzemzárást követően egy újabb próbafutás követi, amelynek során a szakemberek már a szerelvény maximális - 70 km / órás - sebessége mellett is tesztelik az METROLIS szerelvényeket.