
Európai országok fővárosaihoz képest Budapesten a járatok követési ideje az egyik legsűrűbb
A BKV Zrt. továbbra is értetlenül áll a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) folyamatos félretájékoztató kampánya
előtt! Nem tudni, kinek a hosszú távú érdekeit szolgálják azok, akik a
megfontolt, észérvek alapján történő gondolkodás helyett érzelmeken
alapuló véleménynyilvánításra buzdítanak; akik észszerű megoldások
helyett hamis megállapításokra támaszkodó populista állásfoglalások
mellett vitézkednek! Megfellebbezhetetlen tény, hogy 2008-ban nem
kerülhető ki a Budapest közösségi közlekedését meghatározó
Paraméterkönyv évek óta elhalasztott felülvizsgálata, módosítása.
Nem igaz, hogy a módosítási javaslat a közösségi közlekedés
színvonalának romlását idézné elő! A szakemberek figyelembe vették a
Társaság környezetében bekövetkezett valamennyi fontos változást!
Figyelembe vették a fizető utasok számának közel 10%-os csökkenését, a
biztonságos üzemeltetéshez szükséges finanszírozási kérdéseket és a
városszerkezetben bekövetkezett átalakulást is.
Nem igaz, hogy a tervezetben a járatok követési idejével lenne a legnagyobb probléma. Tény: ma Budapesten európai nagyvárosokkal összehasonlítva a járatok követési ideje az egyik legsűrűbb. Míg például Londonban és Varsóban átlagosan csúcsidőn kívül a metró szerelvényei 6 illetve 8 percenként követik egymást, addig fővárosunkban, hasonló időszakban 2 perc 30 másodperc és 5 perc között, néhány percet kell várakozással tölteni, hogy valaki az egyik megállóból a másikba juthasson. - részletes metró-adatok mellékelve.
Nem igaz, hogy ha egy BKV járat 30 percenként indul, minden utasnak 30 percet kell várnia a megállóban, hiszen menetrendszerű közlekedésnél az egyéni közlekedés előre tervezhető, tehát mindenki tudja, hogy mikor kell lemennie a megállóba, hogy elkerülje a várakozást.
Nem igaz,
hogy szakmaiatlan, vagy épp az utasok érdekeit nem figyelembe vevő,
jelentős utasvesztéssel járó javaslat született! A Paraméterkönyv
tervezetét a BKV Zrt. Közlekedési Igazgatósága külső szakértők
bevonásával (például a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Közlekedésmérnöki Kara, a Közlekedéstudományi Intézet Kht., a
Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft., valamint a Budapesti Műszaki
Főiskola, Közlekedésinformatikai és Telematikai Egyetemi Tudásközpont),
több hónapnyi alapos, minden részletre kitérő elemzés alapján
készítette el, lehetőség szerint figyelembe véve a szakmai és civil
szervezetek, valamint a kerületek álláspontjait és javaslatait. A
jelenleg tervezett Paraméterkönyv gazdasági hatásaira vonatkozó
részletes vizsgálat eredményeképpen megállapítható, hogy összességében
4,9 %-os vonali kilométer-, valamint 4,3 %-os vonali férőhelykilométer
csökkenéssel lehet számolni, utasvesztés azonban egyáltalán nem
prognosztizálható.
Nem igaz, ezért visszautasítjuk azt a
feltételezést, hogy a Társaság, a Főváros vagy a kormányzat céljaival
egybe esne a szakszervezetek által kezdeményezett és megtartott
sztrájk! A BKV Zrt. elkötelezett a biztonságos finanszírozás
megteremtéséért, de mindent megtett azért is, hogy a főváros
közlekedését megbénító munkabeszüntetést elkerülje. Mi sem bizonyítja
ezt jobban, mint hogy a megegyezés érdekében a múlt hét munkanapjain
Hagyó Miklós kabinetirodája munkatársának részvételével
megtartott sikertelen sztrájktárgyalások után a szombati és vasárnapi
egyeztetéseken - részt vett dr. Gulyás Kálmán, a miniszteri kabinet
főtanácsadója is, a Miniszterelnöki Hivatalból. Tehát a lehetőségeken
belül mindenki mindent elkövetett a sztrájk megakadályozásáért és
továbbra is ezért küzdünk
Követési idő | Budapest | London | Párizs | Berlin | Prága | Madrid | Varsó | Stockholm | Helsinki | Hamburg | Koppenhága |
Csúcsidőn túl | 3-5 perc | 6 perc | 8 perc | 8-10 perc | 7-9 perc | 5-7 perc | 8 perc | 10 perc | 9 perc | 5-10 perc | 3-6 perc |
Este 21:30-tól | 7,30 perc | 10 perc | 10 perc | 8 perc | 10 perc | 15 perc | 30 perc | 15-30 perc | 10 perc | 20 perc | 15 perc |
Hétvége | 3,45-6 perc | 8 perc | 7 perc | 8 perc | 8-10 perc | 6-7 perc | 8 perc | 10 perc | 10 perc | 10 perc | 10 perc |