A BKK és a BKV mindent megtesz a 3-as metró üzembiztonsága és mihamarabbi felújítása érdekében
2012-05-12 14:17:37
A 3-as metróvonal biztonságos működtetéséért felelős BKV műszaki vezetése üzemeltetői felelőssége teljes tudatában kijelenti, hogy a vonal nem életveszélyes, az üzemeltetés biztonságos. Ugyanakkor kétségtelen tény, hogy a felújítás időszerű és szükséges, annak további késedelme pedig hordozhat magában növekvő kockázatokat.
Az elmúlt másfél évben a Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a BKV vezetése mindent elkövetett annak érdekében, hogy a 3-as metró felújítására a szükséges forrásokat biztosítsuk, az uniós forrásokat megszerezzük. Számos alkalommal fordult Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, BKK vezérigazgató is a támogató szervezetekhez, hiszen a Főváros és a BKV nem rendelkezik elegendő saját forrással a soktíz, akár 100 milliárd forintos beruházáshoz, e célra pedig uniós források elérhetőek. Legutóbb épp ezen a héten fordult a BKK vezetője a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez a 3-as metró felújításának támogatása érdekében, a mihamarabbi pozitív elbírálásban bízunk.
Szintén az elmúlt másfél évben megtörtént a Közgyűlés döntése nyomán a 3-as metró járműveinek felmérése a Budapesti Műszaki Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem által, melynek ajánlásait a BKV megfogadta. Tarlós István főpolgármester utasítása nyomán az elektromos berendezések, továbbá az infrastruktúra állapotának átfogó műszaki felülvizsgálatára is sor kerül haladéktalanul.
Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a 3-as metró állapota nem az elmúlt hónapokban, és nem is 1-2 év alatt romlott le, 2010-ig bezárólag pedig lényegében semmilyen előkészületet nem tett a Főváros vezetése a 3-as metró szükséges felújítására, amely kapcsán a felelősség vizsgálata is elengedhetetlen. Egy metrószerelvény cseréje a forrásbiztosítással, közbeszerzéssel, típusengedélyeztetéssel, gyártással együtt minimum 4-5 év, tehát ahhoz, hogy mostanra legyenek új szerelvények, a döntéseket 2006-2007-ben kellett volna meghozni – mondanunk sem kell, hogy még csak előkészítő jellegű döntés sem született akkoriban.
A BKK mindent megtesz a felújítás gyors előkészítése és forrásbiztosítása érdekében, illetve a műszaki felülvizsgálat elvégzésére, a BKV pedig továbbra is felelős üzemeltetőként eljárva köteles az utasok biztonságát szavatolni, amelynek érdekében a szükséges intézkedéseket (sebességkorlátozások, járművek átvizsgálása, stb.) minden esetben megtette és megteszi.
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt.
Az elmúlt másfél évben a Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a BKV vezetése mindent elkövetett annak érdekében, hogy a 3-as metró felújítására a szükséges forrásokat biztosítsuk, az uniós forrásokat megszerezzük. Számos alkalommal fordult Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, BKK vezérigazgató is a támogató szervezetekhez, hiszen a Főváros és a BKV nem rendelkezik elegendő saját forrással a soktíz, akár 100 milliárd forintos beruházáshoz, e célra pedig uniós források elérhetőek. Legutóbb épp ezen a héten fordult a BKK vezetője a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez a 3-as metró felújításának támogatása érdekében, a mihamarabbi pozitív elbírálásban bízunk.
Szintén az elmúlt másfél évben megtörtént a Közgyűlés döntése nyomán a 3-as metró járműveinek felmérése a Budapesti Műszaki Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem által, melynek ajánlásait a BKV megfogadta. Tarlós István főpolgármester utasítása nyomán az elektromos berendezések, továbbá az infrastruktúra állapotának átfogó műszaki felülvizsgálatára is sor kerül haladéktalanul.
Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a 3-as metró állapota nem az elmúlt hónapokban, és nem is 1-2 év alatt romlott le, 2010-ig bezárólag pedig lényegében semmilyen előkészületet nem tett a Főváros vezetése a 3-as metró szükséges felújítására, amely kapcsán a felelősség vizsgálata is elengedhetetlen. Egy metrószerelvény cseréje a forrásbiztosítással, közbeszerzéssel, típusengedélyeztetéssel, gyártással együtt minimum 4-5 év, tehát ahhoz, hogy mostanra legyenek új szerelvények, a döntéseket 2006-2007-ben kellett volna meghozni – mondanunk sem kell, hogy még csak előkészítő jellegű döntés sem született akkoriban.
A BKK mindent megtesz a felújítás gyors előkészítése és forrásbiztosítása érdekében, illetve a műszaki felülvizsgálat elvégzésére, a BKV pedig továbbra is felelős üzemeltetőként eljárva köteles az utasok biztonságát szavatolni, amelynek érdekében a szükséges intézkedéseket (sebességkorlátozások, járművek átvizsgálása, stb.) minden esetben megtette és megteszi.
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt.